News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

آمار طلاق در استان بوشهرکاهش‌یافته است+تصاویر

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان داشتند: معلولان از بهترین افراد جامعه هستند، افراد تحصیلکرده در بین آنان زیاد است و مهم‌ترین تقاضای آنان اشتغال مناسب است.

 

ایشان با تأکید بر حمایت بیش‌ از پیش مسئولان استان در این زمینه تصریح کردند: حوزه و دانشگاه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای طرحی در این زمینه تدوین و مطالعات آن را شروع کنند و این امر اقدام مؤثری در ایجاد فرصتهای شغلی برای این قشر خواهد بود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره بر لزوم توانمندسازی معلولان فرمودند: شناسایی، آموزش، ارائه مشاورههای حقیقی و مجازی، ایجاد اشتغال مناسب و حمایت از معلولان در دستور کار بهزیستی قرار گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان در رابطه با تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر فرمودند: این نقشه برای نخستین بار در استان بوشهر تدوین و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شد و از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به نوعی تلاش ما این است که برنامهها و طرحها در حوزه فرهنگی بر اساس این نقشه جامع طراحی و اجرا شود.

 

ایشان با بیان اینکه برای داشتن شورای فرهنگی عمومی قوی در استان باید نقشه جامع فرهنگی داشته باشیم، افزودند: معتقدم باید نهادهای مرتبط با این موضوع، شناسایی و در ابتدا کارگروهی در این زمینه تشکیل دهند، چراکه در گذشته در این زمینه کارهایی انجام دادهایم به همین منظور در مقایسه با استانهای دیگر بهتر میتوانیم عمل کنیم.

 

امام‌جمعه بوشهر با گرامیداشت روز عفاف و حجاب تأکید کردند: برای داشتن فضای فرهنگی مطلوب در استان همه مردم باید به آموزههای دینی توجه کنند، زیرا عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین آموزهها و فریضههای دینی است که باید بیش‌ از پیش به رعایت آن در جامعه توجه شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کردند: بدون شک طرح‌ها و سیاست‌های فرهنگی در استان بوشهر در کاهش آسیب‌ها در حوزههای مختلف به‌ویژه آسیبهای اجتماعی بسیار اثرگذار بوده است، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون استان بوشهر در حوزه عفاف و حجاب جایگاه ممتازی در کشور دارد.

 

ایشان تصریح کردند: بر اساس بررسیهای انجام‌ شده آمار طلاق در استان بوشهر به‌شدت کاهش‌یافته است، به‌گونه‌ای که پیش‌ از این از هر پنج ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شد، اما اکنون از 11 مورد ازدواج، یک مورد منجر به طلاق می‌شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تقدیر از فضای همدلی و تعامل در استان بوشهر فرمودند: این فضای حاکم بر استان بوشهر سبب شده، مشکلات اجتماعی فرهنگی در استان کاهش یابد و سیاست‌های موردنظر با تعامل و هماهنگی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌پیش برود.

 

امام جمعه بوشهر، با اشاره به جشن‌ها و برنامه‌های زیر سایه خورشید در استان بوشهر افزودند: استان بوشهر در برپایی این جشن‌ها در کشور دارای رتبه برتر است، به‌گونه‌ای که از هفت موضوع جشن‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر در سه ردیف رتبه برتر به خود اختصاص داده است.

 

ایشان تصریح کردند: جشن‌های زیر سایه خورشید فقط یک جشن نیست، بلکه نهادینه کردن فرهنگ دینی و آموزههایرضوی است و هرچه در این زمینه تلاش کنیم به حوزه فرهنگ خدمت بیشتری شده است.

 

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به تدوین نقشه جامع توسعه قرآنی بوشهر بر اساس توانمندی‌های استان در این حوزه فرمودند: استان بوشهر از ظرفیتهای بالای قرآنی برخوردار است که امیدواریم با برنامهریزی و اقدام بر اساس این نقشه جامع، بتوانیم بهرهمندی حداکثری از این ظرفیتها داشته باشیم.

 

آیت الله صفایی بوشهری فرمودند: با توجه به اینکه نخستین آیین ترتیل خوانی نوجوانان کشور در بوشهر برگزار شد با نگاه علمی، دانش‌بنیان می‌توان دریافت که ظرفیت قرآنی استان بوشهر بسیار بالا است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بابیان اینکه در هفته همبستگی با مردم یمن قرار داریم افزودند: مردم دین‌دار و ولایتمدار بوشهر در این هفته همچون گذشته با ابراز همدردی با مردم مظلوم یمن کمک‌های خود را به پایگاههای ایجادشده تحویل دهند.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com