News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

روز قرآنی بوشهر به شکل تخصصی برگزار شود

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، در گردهمایی استانی «زمزم نور» که با حضور اساتید، پیشکسوتان، حافظان، قاریان فعالان جامعه قرآنی در حسینیه امام خامنه‌ای مصلای جمعه مرکز استان برگزار شد، از تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب قرآن تشکر و قدردانی نمودند و اظهار کردند: در این چند ساله که تحول نوینی بر مدار دانش در عرصه فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر بر اساس فرهنگ قرآنی ایجاد شده است، موجب گردیده که، این استان بر مدار و منظومه قرآن و عترت، مسیر پیشرفت خود را طی کند و ان‌شاءالله الگویی برای تمام ایران بشود.

 58999665


ایشان در ادامه افزودند: مقام برتری استان بوشهر از سوی محمد رضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در راستای «انسجام بخشی فعالیت های قرآنی» به شما اصحاب جامعه قرآنی تبریک عرض نموده، که این افتخار بزرگی برای مردم ولایتمدار بوشهر است و انتخاب این استان در بین استانهای برخوردار یک رویداد عظیمی است.

 

زندگی بر مدار منظومه قرآن و عترت تنها راه نجات بشریت است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه خداوند راه نجات انسان از سقوط در باتلاق متعفن دنیاگرایی و صعود انسان در مسلک کمال برای انسان را قرآن با هدایت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانسته، بیان کردند: تنها راه نجات بشریت کنونی، زندگی بر مدار منظومه قرآن و عترت است و همانطوری که آموخته ایم می‌فرماید «تا زمانی که ما بر این منظمومه و کهکشان آسمانی قرآن و عترت زندگی می کنیم، عنایات خداوند و توجهات الهی و کمال و تعالی انسانی برای ما وجود دارد و دوری از قرآن و عترت موجب ابتذال، انحطاط، انحراف و میرایی افراد خواهد شد.

 

قرآن و عترت مایه حیات و محصول هدایت‌های الهی است
ایشان قرآن را حیات جامعه بشری عنوان کردند و فرمودند: حضرت محمد(ص) فرمود «ای مردم اطاعت کنید برای آن چیزی که شما را فرا می‌خواند، که آن مایه حیات شما است و آن مایه حیات، هدایت های الهی است و محصول آن قرآن و عترت است».


امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آینده جهان، آینده‌ای قرآنی است، بیان کردند: آینده جهان، آینده‌ای به رنگ عترت است و آینده جهان، آینده‌ای برای متقین است، آینده جهان، آینده‌ای به دست امام متقین مهدی آل محمد(عج) است و شما قرآنیان از یاران ویژه آن حضرت هستید.


آیت الله صفایی بوشهری فرمودند: با تدابیری که در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر شده است و همانطوری که در ابتدای آغاز موفقیت‌های پیاپی حاصل شده است و این حاصل تلاش‌های مجدانه اصحاب قرآن در تاریخ استان بوشهر است و بوشهر در عرصه تفسیر قرآن، قرآن خطی، پژوهش و تالیف و... از دیر باز به عنوان یک استان قرآنی است و در حال حااضر در یک انسجام برنامه ریزی و مدیریت بر اساس دانش قرآنی، فصل نوینی را برای خود آغاز می‌کند و همین آغازش را با برتری خود در سطح ایران است و ان شاالله ما باید در مسیر بین المللی کردن حوزه قرآن و قرآنیان باشیم و سازمان‌ها تبلیغی و گروه های قرآنی به کشورهای اسلامی بروند و مرشد و مقام آور عظمت قرآنی استان بوشهر و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.


ایشان در ادامه با بیان اینکه ما اصحاب جامعه قرآنی باید پیام آور قرآنی کشور در جهان باشیم، سندچشم انداز پیشرفت و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر در اول کارشناسی‌های آسیب‌شناسی، فرصت یابی و تقویت آن در حال تدوین است و در خصوص فعال شدن کمیسیون‌های مختلف، اعتبار لازم گذاشته شده است و ان‌شاالله افق چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی بوشهر تا پنجاه سال آینده طراحی و تنظیم می‌شود و بر اساس این نقشه و منظومه دقیق علمی – قرآنی، نقشه راه نیل به اهداف در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین می‌شود و تامین اعتبارات لازم و سپس منابع انسانی کارآمد در این حوزه تولید می‌شود.

 

مسئولین از مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی حمایت کنند
امام جمعه بوشهر افزود: از تمامی مسئولین تقاضا دارم از موسسات و اتحادیه‌های قرآن و عترت و مجالس قرآنی و همچنین رسانه‌های قرآنی به شکل بسیار قوی حمایت کنند.



آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه 16 اسفند، روز قرآنی بوشهر یک افتخاری دیگر در سطح ایران محسوب می شود، اظهار کردند: روز قرآنی بوشهر در سطح ملی مورد استقبال قرار گرفته است و روز 16 اسفند بعنوان روز قرآنی بوشهر، سالروز عالم جلیل القدر مرحوم معتقد اهرمی است و امیدوارم برنامه های تخصصی این روز قرآنی به شکل جامع تنظیم و اجرایی شود.

 

گسترش فرهنگ قرآنی وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی است
ایشان بوشهر با بیان اینکه قرآن حبل‌الله متین است، گفت: حمایت قراء نوجوان خواهر و بردار در دستور کار متولیان قرآنی امیدوارم قرار بگیرد و گسترش فرهنگ قرآنی که وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی است و باید همه همکاری کنند.

 

آرایه‌های قرآنی مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عمل به قرآن یک اصل است، فرمودند: تمام این آرایه‌های قرآنی مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است و هدف آن، زندگی بر اساس و مدار قرآن است.
ایشان از همه تلاش گران و مردم قرآنی استان بوشهر تشکر و قدردانی نمودند و بیان کردند: این علاقه‌مندی‌ها در عرصه قرآن نشان می‌دهد که استان بوشهر یک حیات قرآنی دارد و این جوشش تمام استان را فرا گرفته است و ان شالله بتوانیم در کنار دهکده قرآنی، شهر قرآنی به عنوان یک استان قرآنی در سطح کشور همواره بدرخشد.



 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com