News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

در حوزه زیرساخت گمرکی باید تحول نوین در استان داشته باشیم

IMG 9169به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار رئیس گمرک، معاونان و روسای گمرکات استان بوشهر اظهار داشتند: گمرک یک نهاد نظارتی و حاکمیتی است که در رشد و توسعه اقتصاد یک کشور نقشی مهم ایفا می‌کند، صحت، سرعت و امنیت نیز از مولفه‌های گمرک قوی و استاندارد است.

 

ایشان بیان کردند: با توجه به موقعیت ایران در جغرافیای اقتصاد جهانی و وجود دو آبراه مهم در جنوب و شمال کشور و تحولات جغرافیای سیاسی، موجب شده ایران نقش مهمی در جغرافیای اقتصاد جهان داشته باشد.

 

امام جمعه بوشهر تصریح کردند: استان بوشهر نیز با وجود مرزهای دریایی زیاد به عنوان یک بندر مهم تجاری، سیاسی، فرهنگی و امنیتی دارای موقعیت ویژه در ایران و خلیج فارس است.به همین دلیل بوشهر، استانی اقتصادی و تجاری محسوب می‌شود که در قرن‌های گذشته کشورهای بسیاری به دنبال تسلط بر بوشهر بودند. با توجه به تحولات صورت گرفته در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استان بوشهر نیز نقش مهم اقتصادی و تجاری خود را نشان داده است.

 

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کردند:  تحولات صورت گرفته در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری نیازمند تامین زیرساخت قوی است، در عرصه بین‌الملل، پیشانی اقتصاد بین‌الملل یک کشور گمرکات آن کشور است و نیاز است زیرساخت قوی در عرصه گمرک داشته باشیم.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به زیرساخت‌های ضعیف گمرکی در بوشهر بیان داشتند: باید زیرساخت‌های گمرکی در استان بوشهر تقویت و اجرای مطلوب سیستم پایش نظارت در گمرک از اقدامات خوبی است که باید جدی گرفته شود.

 

ایشان فرمودند: در حوزه زیرساخت گمرکی باید تحول نوین در استان داشته باشیم و زیرساخت‌های گمرکی استان استاندارد، الکترونیک و به روز باشند تا به تحولات جهانی، سیستم‌های گمرکی هم به روز شوند.

 

امام جمعه بوشهر بر مردمداری در عرصه فعالیت‌های گمرکی تاکید کردند و افزودند: مردم‌داری در عرصه فعالیت گمرکی موجب رونق اقتصادی گمرک و رشد بازرگانی می‌شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه باید به سمت سلامت قضایی در عرصه فعالیت‌های گمرکی گام برداریم، فرمودند: گمرکات باید سالم‌ترین مراکزی باشند تا تخلفی در این مراکز انجام نشود چرا که اگر دهانه اقتصاد کشور دچار بحران شود، تخلفات به دیگر نهادها نیز سرایت می‌کند.

 

ایشان با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان فعالیت‌های گمرکی فرمودند:  اگر برخورد با متخلفان شدید نباشد تخلف و انحراف در فعالیت گمرکی گسترش می‌یابد.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com