News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

تنها راه مقابله با هجمه های گسترده علمی دشمنان، جهاد مقدس علمی و فناوری اسلامی است.

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در نشست تخصصی نخبگان علمی بسیج استان به جایگاه علم و فناوری در تاریخ بشریت اشاره کردند و فرمودند: اکنون جهان در یک فضای نبرد علمی قرار دارد و علم و دانش است که در پشت تمامی حرکت های تهاجمی، دفاعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی مسائل زیرساختی اندیشه های بشری قرار دارد.568985875

 

ایشان اظهار کردند: اگر یک کشور در هر یک از این مولفه ها اقتدار نداشته باشد، قطعاً دچار وابستگی خواهد شد.

 

آیت الله صفایی بوشهری افزودند: با روش های سنتی در علم، حرکت ها کُند و ناکارآمد شده و جوابگوی نیازهای روزافزون بشر نخواهد بود.

 

ایشان با بیان اینکه در قرآن کریم از علم به عنوان کلمه طیبه و منشا همه پیشرفت ها یاد شده است، خاطرنشان کردند: کشوری که محروم از علم و فناوری مستقل و به روز است، همانند بیابان خشکی است که درخت های طیبه در آن وجود ندارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر فرمودند: تنها راه مقابله با هجمه های گسترده علمی دشمنان، جهاد مقدس علمی و فناوری اسلامی است.

 

 

امام جمعه بوشهر شرایط مدیریت علم در ایران اسلامی را نیازمند یک اقدام جدی برگرفته از نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شتاب علمی خواند و عنوان کردند: مسئولین اجرایی نظام می بایست با حرکت های جهادی و مدیریت جهادی علمی و با ترسیم نقشه جامع علمی کشور و مشخص نمودن سهم هر کدام از استان ها، موج علمی را در سراسر کشور ایجاد نمایند.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری به مسئولین اجرایی کشور توصیه کردند: نیاز علمی کنونی و 50 سال آینده کشور را شناسایی و در یک بانک اطلاعات ذخیره و با بهره گیری از توان نخبگان علمی موجود در راستای تحقق پیشرفت علم و فناوری در حوزه های مختلف برنامه ریزی و اقدام نمایند.

 

امام جمعه بوشهردر ادامه فرمودند: حرکت علمی در کشور می بایست غلیان پیدا کرده و منجر به شتاب علمی شود که برای تحقق این مهم نیاز به یک بازنگری جدّی علمی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان به عقب ماندگی علمی در استان نیز اشاره کردند و بیان کردند: برای جبران این عقب ماندگی می بایست نهضت علمی در استان راه اندازی شده و بهتر است که ما انجام کارهای علمی را از دوران دبستان و پیش دبستانی آغاز نماییم و روز به روز بر پیشرفت علم در حوزه های مختلف در استان بیفزاییم.

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com