News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

فاجعه منا نشان از بی تدبیری آل سعود است/ ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم(ع) در بوشهر ساخته می‌شود

 

1760082به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تسلیت جان باختن حجاج در سرزمین منا، فاجعه منا را نشان از بی تدبیری آل سعود دانسته واظهار داشتند: حادثه منا که منجر به کشته شدن زائران خانه خدا شد بیانگر بی تدبیری، سوء مدیریت، بی کفایتی، بی مسئولیتی و شاید توطئهگری آل سعود است.

 

ایشان با قدردانی از تدبیر و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کردند: این تدبیر منجر به کاهش فشار آل سعود نسبت به حاجیان و تکریم به اجساد قربانیان این واقعه شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه واقعه دلخراش منا مصیبت بزرگی به جهان اسلام وارد کرد، افزودند: این حادثه دلخراش، مصیبت بزرگی به جهان اسلام وارد کرد بگونه‌ای که تمام مسلمانان را نگران کرده است.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به برگزاری مراسم یادبود جان باختگان حادثه منا در بوشهر، بیان کردند: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان حادثه منا مراسم یادبودی امشب در مسجد توحید شهر بوشهر برگزار و در آن جنایتهای آل سعود محکوم می‌شود.

 

ایشان به بازسازی ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر پرداختند و بیان کردند: با تلاش ستاد بازسازی عتبات عالیات و مشارکت همه جانبه مردم ولایت مدار استان بوشهر این ضریح ساخته و اکنون آماده انتقال برای نصب در نجف اشرف است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با قدردانی از ستاد بازسازی عتبات عالیات و همکاری مردم در ساخت این ضریح، افزودند: دو نیم ضریح حضرت عباس (ع)، با وحدت، همدلی و تلاش مردم ولایت‌مدار استان بوشهر ساخته و رونمایی شد..

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری از ساخت دو نیم ضریح دیگر در بوشهر خبر دادند و تصریح کردند: با انتقال ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) از بوشهر به نجف اشرف، ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم(ع) برعهده استان بوشهر گذاشته شده است.

 

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر با اشاره به برنامه‌های ماه محرم‌الحرام، بر برنامه‌ریزی برای برپایی مراسم این ماه با اهمیت تاکید کرده و گفتند: فضای معنوی فرهنگی متناسب با این ماه مدیریت و برنامه‌ریزی شود و در ارائه مکتب و فرهنگ عاشورا در جامعه برنامه‌ریزی شود.

 

ایشان با تاکید بر توجه به آموزش منسجم برای ارتقا بنیه دینی و مذهبی، بیان کردند: همه دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی باید در این راستا تلاش کنند.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر اعزام مشاوران فرهنگی به مدارس برای تبیین جایگاه عاشورا، بیان کردند: آموزه‌های فرهنگ و مکتب عاشورا با اعزام مشاوران فرهنگی به مدارس ترویج داده شود.

 

ایشان از تجمّع بزرگ تاسوعا در استان بوشهر خبرداده و گفتند: تجمع بزرگ تاسوعا در استان بوشهر امسال با شکوه برگزار شود که برای این مهم نیازمند برنامه ریزی مناسبی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به برگزاری کنگره یکصدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری در بوشهر خاطر نشان کردند: کنگره علمی یکصدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری در استان بوشهر برگزار میشود که باید با نگاه دانش بنیان، علمی و فرهنگی این کنگره برگزار شود.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر، افزودند: کارهای مقدماتی نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر انجام شده است که در اعتلای فرهنگ عمومی استان تأثیر بسزایی دارد.

 

ایشان به برگزاری کنگره شهید شاخص کشور شهید نادر مهدوی اشاره کرده و افزودند: از سپاه امام صادق (ع) و آموزش و پرورش استان بوشهر که با همدلی و اخلاق محور اقدام به برگزاری این کنگره کردند قدردانی می‌کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر فرمودند: همزمان با برگزاری کنگره شهید نادر مهدوی اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی کشور از روستای بحیری زادگاه این شهید آغاز شد که از سپاه امام صادق(ع) و آموزش و پرورش قدردانی میکنم.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری از برگزاری جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی در بوشهر خبرداده و گفتند: جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی 17 آذر در بوشهر برگزار میشود که باید زمینه هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره در استان فراهم شود.

 

ایشان اظهار داشتند: جشنواره علامه بلادی امسال به صورت استانی و در سال آینده در سطح ملی و دو سال بعد بصورت بین المللی برگزار میشود.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com