News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

در کار فرهنگی بیشتر به دنبال کیفیت باشید نه کمیت

 

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه در کار فرهنگی بیشتر به دنبال کیفیت باشید نه کمیت، تصریح نمودند: به شدت بر روی کار علمی، فرهنگ و اخلاقی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری کار شود.

0240694 1

 

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز مجریان طرح دوره‌های کوتاه مدت معارف اسلامی در مساجد با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست ضمن تبریک پیوند آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، فرهنگ را اساس زندگی انسان دانسته و فرمودند: فرهنگ یکی از اساسی ترین امور حیات انسان است.

 

ایشان ادامه دادند: تمامی انسان ها دارای فرهنگ هستند و خود بی فرهنگی نیز نوعی فرهنگ است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با بیان اینکه سه نوع فرهنگ وجود دارد و آن، فرهنگ بد، خوب و فرهنگ بی فرهنگی است، افزودند: در حیات انسان‌ها، آن گروهی خوب هستند که دارای فرهنگ خوب باشند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: فرهنگ خوب یعنی زندگی سالم منبعث از واقعیت های عالم وجود که فرآیند آن، موفقیت، سعادت و رستگاری است.

 

ایشان در ادامه اذعان داشتند: هم اینک دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال این نیستند که تنها فرهنگ بد را القا کنند بلکه فرهنگ بی فرهنگی را نیز القا می‌کنند که همان آزادی است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با بیان اینکه جنگ اصلی جنگ فرهنگی است و مذاکرات هسته ای، جنگ اقتصادی و امثال اینها از فرعیات هستند، اظهار داشتند: اگر ما فرهنگ خوب اقتصادی داشته باشیم که همان اقتصاد مقاومتی است دیگر نیازی به کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

 

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه دادند: اگر در عرصه علم و فنآوری فرهنگ علم و فناوری خوب داشته باشیم، نیازی به تکنولوژی کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

 

ایشان با تأکید بر اینکه اساس، فرهنگ است، تصریح نمودند: اگر ما فرهنگ متعالی خانوادگی داشته باشیم به دنبال آن اینهمه آمار طلاق بالا نخواهد بود.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري تصریح کردند:اساس فرهنگ است و مقام معظم رهبری بارها بر این تأکید کرده اند و فرهنگ ما یک فرهنگ دینی و اسلامی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه بیان داشتند: حوزه های علمیه مرکز فرهنگ اسلامی هستند و نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در این زمینه دارند.

 

 

ایشان فرمودند: کانون فرهنگی هنری مساجد بهترین کانال برای نهادینه کردن فرهنگ هستند چون مسجد اساس کار فرهنگی است.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان نمودند: پیوند حوزه های علمیه خواهران با کانون های فرهنگی هنری مساجد یک پیوند بسیار موفق است و این کار 2 سال قبل از بوشهر آغاز شد و به مرور سراسر ایران را فرا خواهد گرفت.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان با تأکید بر اینکه در کار فرهنگی بیشتر به دنبال کیفیت باشید نه کمیت، تصریح نمودند: به شدت بر روی کار علمی، فرهنگ و اخلاقی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری کار شود.

 

ایشان با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج اساتید و حوزه های علمیه در کشور تعیین کننده است، افزودند: این دوره ها باید در سطحی برگزار شود که در کشور الگو شود.

 

لازم به ذکر است این طرح طبق تفاهم صورت گرفته با مدیریت حوزه های علمیه خواهران و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در مساجد بوشهر اجرا خواهد شد.

 

0240694 1

0240694 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com