News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

دیدار خانواده شهید رئیسعلی دلواری با آیت الله صفایی بوشهری

 

به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز، خانواده و نوادگان شهید رئیسعلی دلواری به همراه امام جمعه دلوار و فرماندار تنگستان با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست فرمودند: نهضت مبارزه ضد استعماری جنوب علیه استعمار انگلیس در تاریخ مبارزات ضد استعماری و آزادی خواهان نقش بسیار مهمی دارد.

 

ایشان ادامه دادند: بعد از این نهضت به سرداری رئیسعلی دلواری و رهبری علمای بزرگ آن زمان مانند علامه بلادی، سید علی نقی دشتی و مجتهد برزاجانی و سید مرتضی اهرمی و همکاری مردم، دیگر در حوزه خلیج فارس شاهد حضور انگلیس نبوده‌ایم.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: از آن زمان تاکنون دیگر هیچگاه انگلیس به نه تنها ایران بلکه حوزه خلیج فارس حمله نکرد چون متوجه یک نکته بسیار مهم شده که اگر بخواهد به ایران حمله کند، خون رئیسعلی دلواری تولید هزاران رئیسعلی دلواری کرده و منطقه دلوار کل ایران است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه قیام شهید رئیسعلی دلواری یک قیام عادی نبوده، بیان داشتند: قیام شهید رئیسعلی دلواری برخاسته از متن قرآن، عترت و ولایت بر اساس وظیفه و جهاد اسلامی و با دست خالی علیه ابر قدرتی بوده که مورد حمایت و پشتیبانی تمامی کشورها بوده است.

 

ایشان با بیان اینکه ما هنوز به واقع شهید رئیسعلی دلواری را نشناخته ایم، اظهار داشتند: شهید رئیسعلی دلواری شخصی است که در سن جوانی، کاری بزرگ نه تنها در ایران و حوزه خلیج فارس بلکه در طول تاریخ جهان انجام داده است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري فرمودند: شهید رئیسعلی دلواری درس بزرگی به جهان داد و آن درس این است که می توان بر اساس آموزه‌های قرآن و عترت و در طریق ولایت و تابعیت از روحانیت با دست خالی در کنار مردم با عنایت خدا، انگلیس و ابرقدرت ها را به زانو درآورد.

 

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نام شهید رئیسعلی دلواری در طول تاریخ ماندگار است، افزودند: این ماندگاری بخاطر این نکته است که ایشان بر اساس آموزه های دین و اتکاء به دین و روحانیت حرکت کرد، از ابرقدرت ها نترسید و جهاد کرد و با پشتوانه مردم این حماسه را آفرید.

 

  

گزارش تصویری 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com