News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پارک مختص بهزیستی در بوشهر ساخته شود / زیرساخت‌های بهزیستی توسعه یابد


 

                                                          

به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، مسئولین بهزیستی استان بوشهر به مناسب هفته بهزیستی با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

 048

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست ضمن تبریک هفته بهزیستی و با بیان اینکه برخی از شغل های عالم وجود دارای قداست است، فرمودند: مددکاری و مدیریت حوزه امداد و بهزیستی یکی از شغل های مقدس است چون جامعه هدف آن مددجویانی هستند که دچار چالش هستند.

 

ایشان در ادامه سخنان خود تصریح نمودند: سازمان بهزیستی یکی از نهادهای مقدسی است که متکفل رفع چالش های زندگی انسان‌هایی می شود که به نحوی دچار بحران هستند.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري در ادامه با اشاره به یک حدیث از معصومین، افزودند: هر کس در رفع چالش زندگی برادران و خواهران مسلمان خود کوشش کند، از همان زمان شروع برای رفع آن چالش، خداوند نیز چالش های زندگی او را رفع می کند.

 

نهادهای هم عرض بهزیستی ساماندهی شوند

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: اثر عالیه مددکاری برای عزیزان تحت پوشش بهزیستی موجب می شود که جامعه و خود آن فرد، رفع چالش شود و از آن طرف خداوند نیز در جهت امداد به کسانی که متکفل این امر هستند، وارد می شود.

 

ایشان افزودند: رفع گرفتاری و آوردن لبخند بر روی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، موجب می شود که خداوند به مددکاران عنایت ویژه کند.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري در بخش دیگری از بیانات خود، فرمودند: در کنار بهزیستی، نهادهای هم عرض وجود دارد که باید ساماندهی شوند و کارهای هم‌عرض به کارهای طولی و ارتقایی تبدیل شود.

 

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمودند: یک نوع پیشگیری، پیشگیری جسمی است که مراکز پزشکی باید طوری برنامه ریزی کنند که از معلولیت ها، نقص جسم و شرایط عقب مانی ذهنی جلوگیری کنند.

 

آمار طلاق در استان بوشهر کاهش یافته است

ایشان ابراز داشتند: نوع دیگری از پیشگیری، پیشگیری از طلاق است که الحمدالله استان بوشهر طبق آخرین آمار در این زمینه توفیقات خوبی حاصل کرده است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري تصریح کردند: ما باید به درجه ای برسیم که آمار طلاق هنوز نیز بسیار بهتر شود و این نیز با آموز ش های قبل از ازدواج و ایجاد مهارت های زندگی برای زوجین و مشاوره ها حاصل می شود.

 

استان بوشهر از استان های ضعیف در حوزه زیرساختی است

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه بیان داشتند: نقش مشاور در این زمینه بسیار مهم است اما باید با آموزش آموزه های اسلامی همراه باشد چون برخی از مشاورین، خود هدایت به طلاق می کنند و به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک می کنند.

 

 

ایشان با اشاره به توسعه زیرساختی در استان بوشهر، تصریح نمودند: استان بوشهر یکی از استان های فوق العاده ضعیف در حوزه زیرساختی در کشور است.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری تأکید نمودند: مسئله زیرساخت ها خیلی مهم است و باید زیرساخت ها در استان بوشهر تقویت شوند و توسعه یابند.

 

پارک مختص بهزیستی در بوشهر ساخته شود

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه پارک مختص بهزیستی در بوشهر ساخته شود، اظهار داشتند: خانه سالمندان، شیرخوارگاه‌ها، مراکز نگهداری ایتام و معلولین در استان بوشهر باید یکی از زیباترین ابنیه‌ی شهرها باشد.

 

ایشان همچنین خاطر نشان نمودند: توسعه زیرساخت ها و معماری متناسب با روحیات مددجویی، نکته بسیار مهمی است و باید بر روی آن کار شود.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری افزودند: باید در استان بوشهر طوری مدیریت شود که هم کمیته امداد امام خمینی (ره) و هم بهزیستی به حداقل مراجعه مددجویی برسند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان در پایان فرمودند: مددجویان تحت پوشش نوعاً دچار فقر مالی در ابتدای زندگی هستند در این زمینه باید تدبیر کرد، اما این مسئله تنها در عهده کمیته امام خمینی (ره) یا بهزیستی نیست و نیازمند یک تدبیر ملی است.

048

 

                         

                                    

                                             

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com