News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

توسعه حوزه های علمیه شهرستان دشتی یک ضرورت است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با مسؤولان شهرستان دشتی که در مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات مسؤولان در تأمین رفاه و آسایش مردم، فرمودند: شهرستان دشتی کانون استان بوشهر است و پیشرفت در این شهرستان روز به روز بیشتر و این برای همگان مشهود است اما تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله دارد و این امر مستلزم کوشش جهادی و دانش بنیادی در امور عمرانی و آموزشی است.

 

 

ایشان با تقدیر از وجود همدلی و همزبانی در بین مسؤولان این شهرستان، اظهار داشتند: مقام معظم رهبری بر این وحدت و همدلی تاکید فراوانی دارد.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه شهرستان دشتی از دیرباز از مراکز مهم استان بوشهر بوده است، ابراز داشتند: در عرصه علمی و فرهنگی و دینی بسیاری از علمای استان همچون آیت الله بحرانی، آیت الله میرزا سید علی نقی دشتی و آیت الله احمد گنخکی دشتی در این شهرستان بودند و کل استان در این عرصه از همین خطه مدیریت می شد و این نشان از اهمیت جایگاه فرهنگی در این شهرستان است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان نقش شهرستان دشتی را در حفظ و ارتقای سطح فرهنگی و دینی استان قابل توجه ارزیابی کرده و بیان داشتند: باید در حوزه عمرانی نیز در جهت توسعه و پیشرفت این شهرستان با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت هایی که این شهرستان دارد اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری خواستار برنامه ریزی جامع برای شهرستان دشتی شده و اظهار داشتند: به جهت اینکه دشتی کانون استان بوشهر است باید یک برنامه جامع تدوین شود و با شناسایی ظرفیت ها و قابلیت ها، منطبق با برنامه دانش بنیان و جهادی که در چشم انداز و افق 1404 دیده شده این شهرستان را به آن جایگاهی که مستحق است برسانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مردم دشتی را یکی از بهترین مردم استان و جهان اسلام دانستند.

 

ایشان بر تقویت حوزه های علمیه در زمینه های مختلف تاکید کرده و افزودند: به دلیل اینکه شهرستان دشتی مرکز فرهنگی بوده است بنابراین توسعه حوزه های علمیه در این شهرستان یک ضرورت است.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری افزودند: باید در کنار توسعه مراکز آموزشی، به توسعه حوزه های علمیه در این شهرستان توجه جدی شود و اگر بتوانیم این مهم را دشتی انجام دهیم حتی برای کل کشور می تواند تاثیرگذار باشد.

ایشان بیان کردند: با توجه به اینکه بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی توسط حوزه های علمیه جلوگیری می شود نیاز است توجه ویژه ای به حوزه های علمیه شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یکی از مشکلات شهرستان دشتی را عدم تخصیص اعتبارات دانستند و تصریح نمودند: این کار یک عزم همگانی و یک کار جهادی را می طلبد و همه مسؤولان باید برای پیشرفت این شهرستان کمک کنند.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان پیشنهاد ایجاد گروهی با عنوان خیران حامیان حوزه علمیه در شهرستان دشتی را مطرح کرد.

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com