News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ضرورت توجه جدی حوزه‌های علمیه به تحقیق و پژوهش +تصاویر


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه شهرستان دشتی فرمودند: شهرستان دشتی از دیر باز مرکز ارائه تبلیغ دین در استان بوده و سرزمین دفاع از مکتب اهل بیت و ارائه این مکتب نه تنها به استان بلکه به استان های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.


ایشان افزودند: توسعه مدارس علمیه شهرستان دشتی امری ضروری نه تنها برای شهرستان، بلکه برای استان است.


آیت الله صفایی بوشهری فرمودند: برای تبلیغ مدیریت اسلامی در حوزه خلیج فارس در سال های اخیر فعالیت های خوبی صورت گرفته اما آرمانی نیست و باید فعالیتی بیشتر و کاری جهادی در شهرستان دشتی و با حوزه های زیبا و با امکانات داشته باشیم و در آینده نیز شهرکی مختص طلاب در این شهرستان داشته باشیم و این یک کار بزرگی است که در دستور کار قرار دارد.


نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اهتمام به فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه استان اظهار داشتند: کار پژوهشی در حوزه های علمیه باید به طور جدی پیگیری شود تا بتوانیم استان بوشهر رابه عنوان قطب حوزوی در جنوب ایران و خلیج فارس بدرخشد و این توانایی در استان و به ویژه این شهرستان وجود دارد.


آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هرکسی شایسته درک علوم حوزوی نیست ابراز داشتند: باید کاری کرد که زمین آماده کشت علوم دین شود و بعد از چند سال زمین آباد پر از درختان سرسبز و پرثمر علوم دین باشد.


ایشان به شخصیت «عالم ربانی» بودن اشاره کردند، و بیان داشتند: عالم ربانی کسی است که وقتی آن را نگاه می کنیم انسان به یاد خداوند بیافتد و انسان را به سمت خوبی ها هدایت کند.


امام جمعه بوشهر خطاب به طلاب تاکید کردند: باید از همان ابتدای طلبگی تهذیب نفس داشت و در راه تحصیل علم کوشش کرد تا در نزد خداوند عالمی مهذب شد.

 

ایشان بیان داشتند: روحانی خوب کسی است که همانند قرآن نورانی باشد که هم جامعه و هم خود را نورانی کند

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com