News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

حوزه‌های علمیه خواهران، خط مقدم مبارزه با استکبار است

999666به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره علامه حلی و بانوی کرامت در مدرسه علمیه الزهراء بوشهر، ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع)، فرمودند: طلاب حوزه‌های علمیه اعم از خواهران و برادران باید در سه عرصه تحصیل علوم و معارف دینی، معماری دینی و اخلاقی خود و همچنین تربیت و هدایت جامعه، مقتدر باشند.

 

ایشان افزودند: یک بانو دارای آثار و برکات اجتماعی است و در محیط پیرامونی خود خیلی مؤثر است و اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران در شرایط کنونی نسبت به گذشته، به اوج خود رسیده است، چراکه جهان سلطه و استکبار، بانوان جامعه اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اظهار داشتند: امروز، حوزه‌های علمیه خواهران به بالاترین درجه اهمیت خود از ابتدای تأسیس تاکنون رسیده است و به همین دلیل، حوزه‌های علمیه خواهران، خط مقدم مبارزه با استکبار است.

 

حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کردند: حوزه‌های علمیه استان بوشهر، هم تأثیر بالایی بر حوزه خلیج‌فارس دارند و هم ازنظر هم‌مرزی با کشورهای مختلف و همچنین در محیط استان‌های هم‌جواری تأثیرگذار هستند؛ بنابراین باید کارهای دقیق، عمیق و علمی صورت بگیرد و رشد علمی بانوان ما در حد بین‌المللی تحقق پیدا کند.

 

ایشان ادامه دادند: جشنواره علامه حلی، عرصه‌ای برای رشد پژوهشی و علمی بانوان است و حوزه‌های علمیه باید بر اساس دانش دینی و تلاش جهت پرورش جامعه، پژوهش محور باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اظهار داشتند: جامعه امروز ما پذیرای علوم و معارف دینی است و طلاب ما باید با تحصیل، پژوهش و تولید علم در این عرصه بهترین خدمات را داشته باشند.

 

حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کردند: اگر بخواهیم کاری نهایت اثر را داشته باشد، باید درنهایت کیفیت باشد و پژوهش خوب، متأثر از تحصیلات و مطالعه خوب است.

 

ایشان همچنین ضمن تقدیر از پژوهشگران و برگزارکنندگان جشنواره‌های علامه حلی و بانوی کرامت، از برگزاری جشنواره علامه بلادی در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی خبر داده و افزودند: جشنواره علامه حلی یک نقطه آغاز است و طلاب علوم دینی باید با حضور در کرسی‌های آزاداندیشی و فتح قله‌های رفیع علم، نسبت به گسترش کمی و کیفی پژوهش‌های خود در سطح بین‌المللی جشنواره علامه بلادی کوشش کنند.

 

لازم به ذکر است در این مراسم پژوهشگران برگزیده مرحله استانی هفتمین جشنواره علامه حلی و سیزدهمین جشنواره بانوی کرامت معرفی و از آنان تجلیل شد.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com