News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

حفظ محیط زیست و گسترش آن فرهنگ سازی شود.

حفظ محیط زیست و گسترش آن فرهنگ سازی شود.

  به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

 

2401949444

 

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست، ضمن تشکر از زحمات تلاشگران عرصه محیط زیست، با بیان اینکه محیط زیست، جغرافیای زندگی است، فرمودند: اگر جغرافیای زندگی دارای شاخصه های زندگی مناسب نباشد قطعاً دچار چالش های جدی خواهد شد.

 

ایشان در ادامه تصریح نمودند: بسیاری از تخریب‌های محیط زیست به جهت دخالت در عرصه محیط زیست است، دخالتی که صحیح نیست و ناکارامد است مانند وجود آلاینده ها که از ناحیه انسان صورت می گیرد.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: تخریب محیط زیست یکی از مهمترین تهدیدات جهان آینده است که هم اکنون آثار این تخریب در گرم شدن کره زمین، آب شدن یخ ها در قطب، بالا آمدن آب دریا و به تبع آن کم بارشی و خشکسالی، ایجاد ریزگردها، پایین آمدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی و تخریب چرخه گونه‌های حیوانی و گیاهی دیده می‌شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: اگر به دنبال حفظ سلامت محیط زیست نباشیم، خود به خود جغرافیایی ایجاد می شود که خود این جغرافیا بزرگترین تهدید برای انسان است.

 

ایشان در ادامه بیانات خود اذعان داشتند: اگر زمین در حوزه محیط زیست مدیریت نشود و تخریب‌ها بی‌رویه صورت گیرد، قطعاً انسان‌ها در زمینه محیط زیست دچار مشکلات جدی خواهند شد.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با بیان اینکه یکی از معضلات محیط زیست، تخریب محیط زیست ثابت (مانند کوه و جنگل) و متحرک (مانند گونه‌های حیوانی) است، اظهار داشتند: باید محیط زیست هم در یک بستر مناسب حفظ شود و هم توسعه داده شود اما اکنون نه محیط زیست حفظ می‌شود و نه توسعه پیدا می‌کند.

 

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تخریب کوه‌ها بخاطر معادن، لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند، تأکید نمودند: باید محیط زیست کنونی به صورت دانش بنیان، حفظ و از آن طرف، توسعه‌ی محیط زیست مناسب داشته باشیم و سپس به طور جدی، حفظ محیط زیست و گسترش آن فرهنگ سازی شود.

 

ایشان در پایان با بیان اینکه استان بوشهر با ترکیب آب، خاک و آفتاب، دارای یکی از زیباترین زیست محیط‌های جهانی است، فرمودند: استان بوشهر با 937 کیلومتر مرز ساحلی و کرانه ای، زیباترین و غنی‌ترین زیست بوم‌های دریایی را دارد که علاوه بر اینکه باید این زیست ها بوم‌ها حفظ شود بلکه باید آن گسترش نیز پیدا کند.

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com