News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

استان بوشهر یکی از محروم ترین استان ها به لحاظ زیرساخت‌های مهم دانشگاهی است.

 

IMG 5534به گزارش اختصاصی روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر فرمودند: یکی از مهم‌ترین امور در پیشرفت و توسعه یک کشور توجه به مقوله علم و دانش و فناوری و تبدیل آن به محصول است و یکی از مهم‌ترین مراکز تحصیل دانش و تولید علم دانشگاه‌ها هستند.

 

ایشان با بیان اینکه علم می‌تواند برای یک کشور اقتدار نظامی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند، افزودند: تمامی نظام‌های حاکم از گذشته تا به حال توجه ویژه به حوزه علم داشته اند  و ما نیز برای گسترش علم در استان باید به دانشگاه‌ها و توسعه دانشگاهی توجه لازم را داشته باشیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: علم در استان بوشهر از دیرباز دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است به طوری که هم اکنون  در این استان 95% باسواد وجود دارد و اگر تنها چند درصد دیگر از مردم با سواد شوند این استان اولین استان ایران خواهد بود که تقریباً سوادآموزی کامل در آن اتفاق افتاده است.

 

ایشان در ادامه سخنان خود تصریح نمودند: متاسفانه استان بوشهر با وجود علاقه‌مندی بسیار بالایی که برای کسب علم وجود دارد همچنان یکی از محروم ترین استان ها به لحاظ زیرساخت‌های مهم دانشگاهی است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري اظهار داشتند:باید بکوشیم دانشکده‌های مورد نیاز جدی استان مثل نفت، گاز و پتروشیمی، مدیریت نیروگاه‌های هسته‌ای، حوزه شیلات و صنعت کشاورزی را در حد دکترا گسترش دهیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری با بیان اینکه یکی از معضلات مهم در استان بوشهر کوتاهی فکر و برنامه‌ریزی، جهادی عمل نکردن و خود دیدن است، افزودند: هدف گذاری پروژه ها در استان بوشهر و به خصوص در عرصه دانشگاهی باید برای رقابت در عرصه بین‌الملل و در بستر فرهنگی و بومی طراحی شود.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: باید سند چشم‌انداز دانشگاه آزاد بوشهر در افق بلند دیده شود و در رشته‌های مختلف تا 50 دکترا به همراه هیئت علمی قوی، زیرساخت‌های استاندارد و جاذبه برای ورود به دانشگاه آزاد بوشهر را در سطح ایران و بین‌المللی گسترش دهیم.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان نمودند: باید تلاش کنیم استان بوشهر با برنامه‌ریزی ملی و فراملی، مدیریت جهادی و عزم ملی و مردمی به جایگاه درخور خود برسد و یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در این رابطه کمک کند، دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com