News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

حضور آیت الله صفایی بوشهری در چهارمین جشنواره فرش و گبه دستباف استان بوشهر+تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،  آیت‌الله صفایی بوشهری در چهارمین جشنواره فرش دستباف استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش بافندگان فرش در استان بوشهر با اشاره به اینکه فرش شناسنامه هنر ذاتی انسان در تاریخ است اظهار داشتند: تولید فرش یک تولید کاملا انسانی و ترکیبی از طبیعت و خلاقیت و سنجش نیاز و زیباشناسی محصول برای ارائه به مردم در جامعه است.

ایشان با تاکید بر تولید منطبق با نیازهای جامعه توسط بافندگان افزودند: فرش نه تنها یک شی در خانه نیست بلکه یک شناسنامه قوی هنری ارگانیک فی‌مابین طبیعت و انسان و مدیریت طرح و هنر تولیدی برای هدیه انسان به جامعه هدف است.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر با اشاره به اینکه چون خود انسان مشغول به تولید این هنر است فرمودند: هنرمند بافنده با هر گره با بازار هدف، یک پیوند دوستی می‌بندد.

ایشان با اشاره به اینکه یگ گلیم هزاران هزار گره دارد بیان کردند: تولید کننده با فرش با هر گره با مخاطب عشق می‌ورزد و مهر ومحبت عرضه می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر مدیریت صنعت فرش دستباف استان بوشهر بیان کردند: خلاقیت در صنعت فرش دستباف استان سبب ارتباط تولید کننده با جامعه هدف می‌شود.

امام جمعه بوشهر مهمترین مولفه رونق صنعت فرش دستباف استان را شناخت مختصات نیاز جامعه دانستند و بیان کردند: نقش‌ و طرح‌های بافندگان استان برگرفته از طبیعت استان و نتیجه خلاقیت و تلاش آنهاست.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به نیاز به تحول عظیم در صنایع دستی در کشور فرمودند: هم در تولید و هم در ارتباط با نیازسنجی بین‌المللی و از سوی دیگر مواد اولیه و بازاریابی خصوصا فروش الکترونیک نیاز به تحول داریم.

ایشان آموزش تولیدکنندگان در استان را مهم و ضروری دانستند و بیان کردند: راه‌اندازی خانه فرش و نمایشگاه دائمی فرش برای حمایت ویژه از تولیدکنندگان و بافندگان فرش ضروری است.

آیت الله صفایی بوشهری فراکارگاه سازی صنعت فرش را یکی از راه حل‌های برون رفت این صنعت از رکود دانستند و افزودند: با حمایت ویژه از تولیدکنندگان فرش دستباف در استان می‌توان رونق را به صنعت فرش بوشهر بازگرداند و بازارهای داخلی و خارجی را مجددا فتح کرد.

ایشان بر استفاده ازتوان بالای بانوان و معلولان در صنعت فرش تاکید کرد و فرمودند: نوین سازی، مدل سازی و سنجش نیازهای بازارهای داخلی و خارجی سبب احیای هنرهای دستی بوشهر می‌شود.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر با تاکید بر بازاریابی ملی و بین‌المللی با ضمانت خرید محصول از بافندگان بیان کرد: باید به سمت مدیریت دانش‌بنیان و تولید به شکل معیارهای بومی برویم.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از کارگاه‌های خانگی زودبازده و کوچک بیان کرد: از توسعه کارگاه‌های کوچک به تولید انبوه می‌رسیم و بازارها را فتح می‌کنیم که در این راستا هدف رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز تامین می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com