News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی باید با وفاق و اتحاد به‌دنبال تصویب طرح‌های کلان و گوناگون برای پیشرفت استان بوشهر باشند.

به‌ گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر؛ آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست با چهار نماینده محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی ابتداءاً به بیان ظرفیت های فوق العاده استان بوشهر و شاخص های بالای آمایشی در حوزه های گوناگون پیشرفت به ویژه اقتصاد کرانه ای پرداخته و سپس بیان کردند: با توجه به این ظرفیت های بالا باید توسعه و پیشرفت استان در افق ملی و منطقه ای و حتی بین المللی مورد توجه برنامه ریزان و مدیران اجرایی قرار گیرد و تمامی نگاه های استانی به سمت کلان پروژه های اقتصادی بر اساس ظرفیت های آمایشی در استان همراه با پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد.

مسیر راه‌آهن مکران، بوشهر، ماهشهر، شلمچه، بصره، لاذقیه و لبنان طراحی و اجرایی گردد

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: راه‌آهن یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در پیشرفت استان بوشهر است که باید در برنامه هفتم توسعه و هم‌چنین بودجه سال آینده جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: جدای از تأسیس راه‌آهن مرکزی به عنوان یک ضرورت اقتصاد کرانه ای و همچنین تأسیس بزرگ راه به عنوان یک راه ترانزیت جنوب شمال و بالعکس باید با نگاهی آینده‌نگرانه، مسیر راه‌آهن از ساحل مکران، بوشهر، ماهشهر، شلمچه، بصره، لاذقیه و لبنان به عنوان راه آهن خلیج فارس و مقاومت برای توسعه پایدار و گسترش اقتصاد کرانه ای، طراحی و اجرایی کرد و این یکی از موارد مورد نیاز جدی کشورهای ایران، عراق سوریه و لبنان است که موجب توسعه فوق العاده استان بوشهر خواهد شد.

شهرک‌های صنعت خرما و مجتمع چند منظوره محصولات خارج از فصل و صنایع تبدیلی ایجاد شود

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: در استان بوشهر باید در جهت ایجاد شهرک‌های دانش بنیان صنعت خرما و مجتمع بزرگ چند منظوره محصولات خارج از فصل به ویژه گوجه فرنگی و همچنین طراحی و توسعه صنایع تبدیلی و فراورده های دریایی بر اساس دانش نوین صنعتی با گرایش ایجاد اشتغال برای جوانان استان بوشهر، سرمایه گذاری عمومی مردم استان بوشهر به شکل سهامی عام و جذب سرمایه گذاران ملی برای توسعه استان و استفاده از ظرفیت های موجود و خدمت به کشاورزان و عرصه صید و صیادی برنامه ریزی دانش بنیان و مردمی کرد.

استان بوشهر در عرصه توازن جغرافیای پیشرفت نیازمند تحول بنیادین است

ایشان با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه توازن جغرافیای پیشرفت نیازمند تحول بنیادین است، بیان داشتند: در جنوب استان صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد ولی در نواحی مرکزی و شمال استان با آنکه زمینه توسعه و پیشرفت فراهم است و دارای امکانات کرانه ای بسیار است اما متاسفانه شاهد استقرار صنایع بزرگ نیستیم و در این باره باید اقدامی کارشناسانه، دانایی محور و مناسب با جغرافیای آن منطقه صورت گیرد.

استان بوشهر نیازمند ایجاد صنایع بزرگ اشتغال آفرین با تولید ثروت عمومی است

آیت الله صفایی بوشهری همچنین بیان داشتند: در استان بوشهر نیازمند ایجاد صنایع بزرگ اشتغال آفرین با تولید ثروت عمومی برای مردم این استان هستیم مانند ایجاد صنایع بزرگ آلومینیوم ، مجتمع های بزرگ مس و همچنین کارخانه های نورد فولاد و صنایع پایین دستی هر یک.

نباید استان بوشهر دچار کارهای کوچک و نگاه های کوتاه و روزمرگی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه دادند: متاسفانه نباید استان دچار کارهای کوچک و نگاه های کوتاه و روزمرگی شود و این خطری است که همواره استان های چون استان عزیز بوشهر را مورد تهدید خود قرار داده است.

حاکمیت استان بوشهر در پارس جنوبی نباید از بین برود

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید براین‌ که حاکمیت استان بوشهر در پارس جنوبی نباید از بین برود، گفت: شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان باید تمامی قراردادها و گردش مالی خود را در استان بوشهر قرار دهند و مالیات خود را به این استان پرداخت کنند تا استان بوشهر بهره مند از مواهب این صنایع گردد.

در تمامی صنایع موجود در استان، اولویت قطعی، جذب و حفظ نیروهای بومی باشد

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه بیان داشتند: بی تردید الان نرخ بیکاری در جامعه ما بسیار بالاست و با وجود این همه ظرفیت و صنایع موجود و جوانان تحصیل کرده و آماده کار، نباید شاهد این حجم بیکاری باشیم بدین جهت باید در تمامی صنایع موجود در استان، اولویت قطعی، جذب و حفظ نیروهای بومی استان باشد.

امام جمعه بوشهر در پایان ضمن تشکر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، از تمامی مسئولان درخواست کردند در خدمت هر چه روزافزون تر توسعه و پیشرفت استان و خدمت به مردم عزیز استان بوشهر باشند و از این نعمتی که خداوند نصیب مسئولان کرده در راستای پیشرفت و خدمت صادقانه به مردم استان استفاده شایسته کنند و با وفاق و اتحاد به دنبال تصویب طرح های کلان و گوناگون برای پیشرفت استان بوشهر باشند.

khabar190899 1

khabar190899 1

khabar190899 1

khabar190899 1

khabar190899 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com