News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

حوزه های علمیه خواهران یک نظام معنوی است + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،آیت الله صفایی بوشهری در  آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر که  با حضور طلاب و اساتید حوزوی در محل سالن اجتماعات بانک صادرات استان بوشهر برگزار گردید ضمن تبریک به مناسب میلاد آسمانی حضرت ختمی مرتبت (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته گرامیداشت هفته بسیج و هفته وحدت اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان بوشهر هم در استان و هم در سطح ملی بسیار سرآمد و ممتاز و به عنوان الگو مطرح است و طی هفته گذشته به جهت ارتباط و همکاری ممتاز حوزه علمیه بوشهر با آموزش و پرورش از سوی تجلیل وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه کشور از رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.


امام جمعه بوشهر با ابراز اینکه حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر الان در نظام کلان اسلامی دارای جایگاه ویژه ای هستند، گفت: حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر در خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی هستند و به عنوان یک خورشید پرفروغ و بی فروغ معارف اسلامی را به جامعه اسلامی و به ویژه در عرصه بانوان ارائه می کنند و این ایمان است.


وی در ادامه افزود: حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر شتاب رشد کمی و کیفی آن با دیگر حوزه های علمیه کشور قابل مقایسه نیست و پیشرفت حوزه های علمیه بوشهر در کشور بر اساس پرورش نیروهای متخصص در حوزه پژوهشگری و تالیف معارف اسلامی، گسترش معارف اسلامی در حوزه دفاع و ارائه و ایجاد مقاومت معارفی در شرایط زیستی و جمعیت بانوان مشهود است.


حوزه های علمیه خواهران یک نظام معنوی است
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران یک نظام معنوی است، عنوان کرد: سند دفاع و رشد فرهنگی استان بوشهر بر اساس نظام معنوی حوزه های علمیه خواهران نوشته شده است و رشد و جذب در این سند به عهده حوزه های علمیه گذاشته شده است و یکی از نقش آفرینی های حوزه های علمیه ارتباط عالی و مستمر با آموزش و پرورش است و در این راستا توانایی رشد در همه عرصه ها بر اساس هدایت ها و ارشادات مقام معظم رهبری و اندیشه های این بزرگ مرد تاریخ اسلام در استان بوشهر اجرا می شود.


ساخت 43 هزار متر مربع مدرسه علمیه ویژه خواهران طی 6 سال اخیر
امام جمعه بوشهر با عنوان اینکه بوشهر یک استان حوزوی می شود که قدرت تاثیرگذاری آن فراملی است، اعلام کرد: قریب به 43 هزار متر مربع طی 6 سال اخیر مدرسه علمیه ویژه خواهران در استان بوشهر ساخته شده و همچنین 142 هزار متر مربع نیز در فاز دیگر به ساخت و ایجاد فضای مدرسه علمیه اختصاص داده شده است.


تالیف کتاب های حوزه علمیه در بوشهر
استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه خودکفایی در حوزه استادپروری یکی از رشد و جهش های چشم گیر حوزه علمیه این استان است، افزود: از جهت کیفی برخی از کتاب های حوزه علمیه در بوشهر نوشته می شود و برخی از کتاب ها به عنوان کتاب سال حوزه انتخاب شده است.


وی با بیان اینکه حوزه علمیه مایه رشد جامعه است، گفت: حوزه علمیه یعنی بر اساس عمل به آیات قرآن و حرکت بر اساس سیره معصومین (ع) است.


5 استان نجیب ایران
امام جمعه بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر حتی در زمینه های پیشرفت عمرانی و سلامت اجتماعی جزو 5 استان نجیب کشور است چون مردم ایمانی و دینی دارد که بر اساس آموزه های اسلامی زندگی می کنند.


رشد حوزه علمیه؛ نگاهی استراتژیک و بنیادین فرهنگی
امام جمعه بوشهر حوزه علمیه را یک نگاه استراتژیک و بنیادین فرهنگی دانست و افزود: فاطمه یوسفی، مدیریت جدید حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به عنوان محصول و تولید حوزه علمیه خواهران هست که تصدی این کار را پذیرا شده و این یک نعمت است و همواره حوزه های علمیه استان بوشهر یک استان پیشران در بین حوزه های علمیه کشور است.


انتصاب مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان بوشهر
گفتنی است، در این آئین با تکریم از فعالیت های حجت الاسلام یوسف جمالی، فاطمه یوسفی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان بوشهر منصوب شد.

khabar109997777 1

khabar109997777 1

khabar109997777 1

khabar109997777 1

khabar109997777 1

khabar109997777 1

khabar109997777 1

khabar109997777 1

khabar109997777 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com