News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

راه نجات انسان از بحران‌ها و آسیب‌ها نماز است

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست با اعضای ستاد برگزاری اجلاس نماز استان بوشهر با تبریک سالروز تولد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) از تلاش‌های اعضای ستاد برگزاری اجلاس نماز استان بوشهر قدردانی کردند و اظهار داشتند: جایگاه و اهمیت نماز بدان گونه است که این مهم هدیه خداوند برای جامعه انسانی محسوب می‌شود.

 

ایشان با اشاره به اینکه نماز در تربیت انسان دارای جایگاه ویژه‌ای است تصریح کردند: نماز آثار تربیتی و اجتماعی بسیاری برای انسان دارد بگونه‌ای که مهم‌ترین کار در قرآن کریم عبادت الهی اقامه نماز عنوان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز در لایه‌های مختلف جامعه فرمودند: ایمان و علاقه به اقامه نماز مهم‌ترین موضوع است که برای تحقق این مهم نیاز به ترویج جایگاه نماز در تربیت الهی و اجتماعی است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید براین نکته که باید  درگروه هدف علاقه و ایمان به نماز ایجاد کنیم فرمودند: باید به گروه هدف بگونه‌ای اقامه نماز آموزش داده شود تا اثربخشی آن ببیند و تنها ارائه ثواب کفایت نمی‌کند.

 

امام جمعه بوشهر تاکید کردند: اثربخشی اقامه نماز برای جوانان و نوجوانان  تببین شود تا روح همگرایی و تعبد در بین آنان ایجاد شود.

 

ایشان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های نماز در استان بوشهر باید فراهم شود فرمودند: باید در بخش سخت افزارها در حوزه نماز از جمله بهسازی مساجد با مشارکت خیران ودولت تلاش شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر بهینه سازی مساجد استان بوشهر فرمودند: اکنون برخی ساختمان‌های مساجد در شهرها و روستاهای استان بوشهر فرسوده است که باید برای بهسازی، نوسازی و زیباسازی فضاهای مساجد تلاش شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز صبح  در مساجد افزودند: باید برای ترویج این مهم امام جماعت مساجد هنگام اذان صبح در مساجد حضور داشته باشد و مسئولان همان مناطق برای شرکت در نماز صبح به صورت جماعت پیشقدم باشند تا این مهم ترویج یابد.

 

ایشان با تاکید بر نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ اقامه نماز صبح در مساجد فرمودند: صدا و سیما باید در این حوزه فرهنگ سازی کند و از آن طرف حضور مسئولان در نماز صبح در مساجد  برای جذب جوانان و نوجوانان خیلی موثر و اثربخش است.

 

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اقامه نماز جماعت در مدارس استان بوشهر بیان کردند: راه نجات انسان از بحران‌ها و آسیب‌ها نماز است که باید این مهم در بین جوانان و نوجوانان تبیین شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهربا تاکید بر ساخت مسجد ویژه جوانان در مرکز استان بوشهر فرمودند: برای فراهم شدن بستر لازم در حضور جوانان و نوجوانان در مسجد باید مسجد جامع ویژه جوانان با معماری زیبا ساخته شود تا جوانان بخشی از برنامه‌های خود را در مساجد سپری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com