News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ورزش قهرمانی پروژه بزرگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است

 به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با آقای امیر خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان فرمودند: ورزش مقوله ای استراتژیک و راهبردی است که متاسفانه در ایران به مقوله‌ای مجهول تبدیل شده است.

 

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزودند: در جامعه جهانی که سلامت روح و روان و جسم در معرض آسیب‌های جدی است و بنیان‌های خانواده دچار تخریب های مختلف زیستی شده، این ورزش است که  می تواند برای سالم سازی و سالم مانی آن جامعه نقشی ضروری را ایفا کند.

 

ایشان با اشاره به اهمیت ورزش همگانی در شرایط  فعلی جامعه خاطر نشان کردند: در شرایط زیستی موجود که سیستم آپارتمان‌نشینی، ماشینی و تغذیه نامناسب باعث تخریب جغرافیای  پیرامونی و درونی انسان می‌شود و همچنین فشارهای اجتماعی که به لحاظ روحی و روانی مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، ورزش همگانی لازم و ضروری است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشتند: متاسفانه در ایران از دیرباز به ورزش به عنوان مقوله‌ای برای سرگرمی و در عرصه قهرمانی ایجاد رقابت کاذب و برخوردهای آن‌چنانی نگاه شده است و این در حالی است که ورزش مقوله‌ای استراتژیک برای سلامت فردی، اجتماعی، جسمی و روانی است.

 

ایشان در ادامه فرمودند: در عرصه قهرمانی هدف تنها قهرمانی کشور در میادین جهانی نیست، بلکه ورزش قهرمانی یک پروژه بزرگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و شاید بتوان گفت در عرصه ورزش به اندازه مبادلات نفتی، گردش اقتصادی و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال وجود دارد.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با تاکید بر اینکه باید ورزش قهرمانی و همگانی در ایران جدی گرفته شود افزودند: ورزش ایران نیازمند مدیریت علمی و ثابت با نگاه دانش بنیان است که این خود نیازمند برگزاری همایش‌های قوی ورزشی با استفاده از تجارب بین‌المللی و بومی سازی است تا بتوانیم سند چشم‌انداز ورزش را برای 50 سال آینده به کمک متخصصین طراحی کنیم.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: مقوله ورزش قهرمانی را باید با فرآیندی حساب‌شده و دقیق ابتدا به سمت نیمه دولتی و سپس حمایت‌های دولتی و در مرحله آخر خصوصی کردن با نظارت دولت سوق داد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان ورزش ایران را در حوزه زیر ساختی بسیار ضعیف دانستند و تاکید کردند: باید روی زیرساخت‌ها در ورزش، چه منابع انسانی و چه منابع سخت‌افزاری با افق و دید50 سال آینده کار شود.

 

  

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com