News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

حوزه مهارت حوزه ارتقا سطح فناوری و توسعه و پیشرفت است

 

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با منتخبان المپیاد ملی مهارت استان بوشهر با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهم مهارت افزایی در توسعه و پیشرفت مهم دانستند و اظهار داشتند: توسعه و پیشرفت براساس دانش‌افزایی، نظریه‌پردازی و مهارت جویی متناسب با پروژه‌ها است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به نقش مهم و مؤثر مهارت افزایی در تأمین زیرساخت‌های توسعه خاطرنشان کردند: دانش بدون مهارت در جامعه ابتر است چراکه تولید یک محصول با دانش به تنهایی محقق نمی‌شود که در این حوزه نیاز به مهارت افزایی است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه علم اقتدار آفرین است تصریح کردند: اگر در جامعه‌ای دانش علمی و صنعتی وجود نداشته باشد نمی‌تواند همپای دیگر کشورها در عرصه‌های علم فناوری نقش آفرینی کند که از این نظر عقب افتادگی در کشور ایجاد می‌شود.

 

ایشان با بیان اینکه بومی سازی دانش و تولید علم امری ضروری است بیان کردند: استقلال و رشد و توسعه کشور بخش مهمی از آن به بومی سازی دانش و تولید علم بستگی دارد.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه علم بدون مهارت نمی‌تواند تبدیل به محصول شود فرمودند: حوزه مهارت حوزه ارتقا سطح فناوری و توسعه و پیشرفت است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به نقش مهم و مؤثر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه و پیشرفت افزودند: مهم‌ترین زیرساخت توسعه و پیشرفت در هر منطقه و کشور دانش‌های مهارتی است که این خود نقش مهم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آشکار می‌کند.

 

ایشان با تأکید بر توجه تبدیل فعالیت‌های کشاورزی سنتی به مدرن فرمودند: استان بوشهر در حوزه تولید خرما در کشور دارای جایگاه ممتازی است ولی حوزه سنتی در بخش سبب شده که به ازا هر کیلوگرم خرما 5 هزار تومان آب مصرف شود و این در حالی است که فروش هر کیلوگرم خرما یک پنجم آن است که با تبدیل این فعالیت سنتی به روش مدرن هزینه‌های تولید و مصرف آب بسیار کاهش می‌یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به اقتصاد کرانه‌ای خاطرنشان کردند: درکشورهای دارای ساحل و دریا 50 درصد تولید ناخالص ملی آنان از اقتصاد کرانه‌ای است که این رقم در کشور ما 2.7 درصد است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به افزایش مهارت اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر افزودند: استان بوشهر دارای طولانی‌ترین ساحل با خلیج فارس است که باید ازاین ظرفیت برای توسعه و پیشرفت با مهارت افزایی بهره برد.

 

ایشان تاکید کردند: وقتی مهارت در حوزه‌ای پایین باشد نمی‌توان از ظرفیت‌های آن منطقه بهره برد ازاین نظر این قابلیت به محصول تبدیل نمی‌شود.

 

امام جمعه بوشهر مهارت را حلقه واسط علم و تولید محصول دانستند و فرمودند: برای ارتقا فرهنگ مهارت در استان بوشهر طرح مهندسان نونهال در مقطع پیش‌دبستانی اجرایی شده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری قابلیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های مختلف برشمردند و افزودند: استان بوشهر در حوزه انرژی هیدروکربنیک، صنایع پایین دستی، انرژی هسته‌ای، شیلات، کشاورزی و تجارت دریایی دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید در این حوزه‌ها مهارت افزایی توسعه یابد.

 

ایشان تاکید کردند: استان بوشهر، سرزمین اشتغال و کارآفرینی است و بیکاری در این استان عیب است.

 

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به کشت گیاهان شورپسند در استان بوشهر فرمودند: یکی از گیاهان پر محصول که دارای صنایع تبدیلی فراوانی است توسعه کشت گیاه صبر زرد است که باید در این حوزه باید برنامه‌ریزی شود.

 

 

 



 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com