News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

در وحدت بین حوزه و دانشگاه به کارهای محتوایی و هدفمند پرداخته شود

 آیت الله صفایی بوشهری: در موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه از انجام کارهای شکلی پرهیز و به کارهای محتوایی، نظام مند، هدفمند و روشمند پرداخته شود.

 

 

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز حجت الاسلام حریزاوی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

 
140794 1

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست فرمودند: دانشگاه در نظام اسلامی یکی از ارکان مهم تولید منابع انسانی کارآمد برای نظام، خود کفایی علمی و تولید علمی و سپس مرجعیت علمی، پایش جامع نظام و سپس ارائه راهکارها و حراست از حوزه انقلاب اسلامی و آرمان ها و ارزش ها در فضاهای ملی و فراملی است.

 

ایشان با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری این است که دانشگاه باید زنده و پویا و در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب باشد، افزودند: یکی از وظایف دانشگاه، به حرکت درآوردن انقلاب است و همانطور که حوزه های علمیه، مادر و پیشران انقلاب هستند، دانشگاه نیز باید در کنار حوزه همین وظیفه مهم را انجام دهد.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: یکی از جغرافیاهای هدف تهاجم جامع نرم دشمن، دانشگاه ها هستند و در تمامی دانشگاه های کشورهای انقلابی و سرزمین های اسلامی، فشارهای فرهنگی و سیاسی نظام سلطه وجود دارد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه دادند: ایران اسلامی خورشید بیداری اسلامی جهان است و به همین خاطر فشار های جهان سلطه بر روی دانشگاه های ما بیشتر خواهد بود و در این شرایط باید خیلی مواظب بود و دقت کرد.

 

ایشان اظهار داشتند: یکی از کارهای بزرگ در این زمینه، عرصه فرهنگی حوزوی است و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان باعث یک پیوند بسیار خوب بین حوزه و دانشگاه است.

 

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به عدم انجام برنامه های محتوایی و عمیق در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه، تأکید نمودند: در موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه از انجام کارهای شکلی پرهیز و به کارهای محتوایی، نظام مند، هدفمند و روشمند پرداخته شود.

 

ایشان با بیان اینکه در آینده فتنه های زیادی خواهیم داشت، اظهار داشتند: در هر دوره ای که از انقلاب طی می شود یک فتنه خاصی به پا می شود و هر فتنه ای که متأخر از دیگری شروع می شود خیلی پیچیده تر، شدیدتر، عمیق تر و برنده تر از فتنه قبلی است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري ادامه دادند: به همین خاطر دانشگاه که خط مقدم این نوع تهاجم است باید خود را مسلح به چهار رکن ایمان، تقوا، بصیرت و ولایتمداری کند.

 

لازم به ذکر است حجت الاسلام حریزاوی جهت معارفه حجت الاسلام حسینی به عنوان مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه خلیج فارس به بوشهر سفر کرده اند.

 

140794 1

 

140794 2

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com