News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

مسؤولان در عرصه فرهنگی ضعیف عمل کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،حضرت آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های نمازجمعه  12 تیر ماه بوشهر با اشاره به ابلاغ برنامه سیاست های  ششم توسعه  از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشتند: این برنامه حول سه محور است که اولین آن اقتصاد مقاومتی است .

 

ایشان افزودند: تنها راه نجات ، پیشرفت و توسعه بر اساس مبانی اصلی دین و دانش اقتصاد، برنامه ریزی و مدیریت بر اساس اقتصاد مقاومتی در حوزه پیشرفت اقتصادی است .

 

امام جمعه بوشهرافزودند: علم اقتدار می آفریند و الآن جهان سلطه با استعمار علم و کنترل و مدیریت علم و اسارت دانش و علم و تبعیض علمی، فشار فوق العاده ای به جهان انقلابی و آزاد می آورد و لذا ما نیاز به جهاد علمی داریم.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به بندی دیگری از این سیاست ها مبنی بر تعالی و مقاوم سازی فرهنگی فرمودند: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و الان رویکرد جهان سلطه تهاجم فرهنگی، نبرد فرهنگی است با انقلاب  ما چون در سایر عرصه ها در نبرد با ما شکست خوردند و به دنبال نبرد فرهنگی هستند.

 

ایشان در ادامه بیانات خود فرمودند: جهان سلطه می خواهد مردم ما را از اسلام جدا کند و از مکتب اهل بیت و نگاه استقلال جدی به نظام جدا کنند و آنها می خواهند انسان های غرب گرا و مطابق با اندیشه خودشان در ایران ایجاد کنند که اگر این ایجاد شد اساسا  در درون خود فضا برای حضور بیگانگان آماده است .

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان به گله مندی از مسئولان فرهنگی فرمودند: باید در عرصه ی فرهنگی کار بسیار شود که متاسفانه مسئولان اجرایی ضعیف عمل کردند، هرکس در عرصه های فرهنگی مسئولیتی دارد تاکنون ضعیف عمل شده است.

 

ایشان افزودند: باید تغییر جدی هم در عرصه طرح و برنامه فرهنگی و هم در عرصه مدیریت فرهنگی و هم در عرصه نظارت، ایجاد شود و عرصه فرهنگی عرصه نبرد است و مسئولان نظام باید در این عرصه باید در صدر باشند و از حریم نظام دفاع کنند.

 

امام جمعه بوشهر تاکید داشتند: فرهنگ این نظام، یک  فرهنگ الهی و بر اساس مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است ولی متاسفانه مسئولین فرهنگی هنوز  فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی ما در جامعه ایجاد نکرده اند و این توقع مقام معظم رهبری است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به لیالی قدر در هفته آتی فرمودند: گرامی بداریم این لیالی را به توجه و دقت و خدمت و عهد بندگی با خدا و با توبه به سر ببریم که نامه اعمال انسان به دست امام زمان (عج) می رسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با محکوم کردن عملیات تروریستی در مساجد شیعیان در منطقه بویژه کویت فرمودند: این انسان ها آمده بودند برای عبادت خدا که خود خداوند می فرماید در قرآن چه کس ظالم تر از آن کسی که مساجد الهی را خراب می کند و مانع این می شود که مردم در مساجد الهی ذکر خدا را بگویند و این افراد مزدور و تکفیری درآینده چنان خواهند شد که همیشه با ترس زندگی می کنند .

 

ایشان همچنین به تسلیت به مناسبت ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان علی علیه السلام از مراکز فرهنگی خواستار معرفی دقیق این شخصیت والا شدند و همچنین از روحانیت و مبلغین در ایام ماه رمضان تقدیر و تشکر کردند.

 

 

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com