News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

باید در حوزه های علمیه آسیب شناسی ، فرصت های پژوهشی و شیوه قلم پژوهشی بیان شود

 

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست با معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه به اهمیت پژوهش اشاره کردند، و فرمودند: تالیف و پژوهش یعنی بررسی نظامند و هدفمند یک موضوع در مساله برای کشف علم و تولید آن است.

 

ایشان با بیان اینکه ماهیت پژوهش و تحقق با یکدیگر متفاوت است، اظهار داشتند: سرانجام پژوهش منجر به تولید می شود و به همین جهت پژوهش یک کار مولد است و در جوهره خود تولید دارد و مثل تحقیق نیست.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان افزودند: وقتی به ماهیت پژوهش که همان تولید است نگاه می کنیم همخوانی آن را با ماهیت طلبه بیشتر متوجه می شویم و اگر طلبه ای نتواند در امر پژوهش موفق باشد محتوایی را نمی تواند تولید کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه پژوهش رشد علمی ایجاد می کند و منجر به تولید علم می شود فرمودند: این علم باعث بالندگی و حیات در فضای های علمی است چراکه اگر پژوهش نباشد توقف ایجاد می شود.

 

امام جمعه بوشهر نبود فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه را موجب توقف آنها در این عرصه دانستند، و بیان داشتند: به آن صورت در حوزه های علمیه در عرصه پژوهش و ساختارهای محتوایی، شکلی و کاربردی به خوبی کار نشده است به همین دلیل باید از همان ابتدای طلبگی، طلابرا وارد مباحث اولیه پژوهش کرد تا گام به گام در علومی که می خوانند رشد حاصل شود.

 

ایشان در ادامه بیانات خود فرمودند: در کل تاریخ حوزه های علمیه پژوهش یک فضای استاندار و رسمی عمر چندانی نداشته است اما با یاری خداوند متعال حوزه علمیه بوشهر با این رویکرد جدید باید یک کار نوین و عمیق در این عرصه شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری فرمودند: باید در حوزه های علمیه آسیب شناسی ، فرصت های پژوهشی و شیوه قلم پژوهشی بیان شود همچنین کارگاه هایی ایجاد شود تا باعث رشد این عرصه در حوزه شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر فرمودند: معاونان پژوهش در کلاس های پژوهشی پیشرفته شرکت کنند تا بتوانند با استفاده از علم و تجربه ای که کسب می کنند، بتوانند به طلاب در این راه کمک کنند و به آنها آموزش دهند.

 

آیت الله صفایی بوشهری بر حمایت از طرح های پژوهشی تاکید کردند، و افزودند: بزرگترن مساله در حوزه های علمیه پژوهش است که این امر باعث مولد، جوشان و زنده بودن حوزه ها می شود.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com