News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

حضرت فاطمه زهرا (س) طلوع امامت و شکوه و بلندای هدایت است.



به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تفسیر سوره کوثر توسط حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر با حضور آحاد مردم در مصلی جمعه برگزار گردید.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه فرمودند: فاطمه و زهرا دو اسم مشهور حضرت ام ابیها(س) است که هر دو نام آسمانی و به انتخاب خود ذات اقدس الهی هستند.

 

ایشان در ادامه تصریح نمودند: کلمه فاطمه به معنای مصون و محفوظ است و این نام، نشان از یک عظمت دارد و بی مسمی و بی علت نیست، اگر خداوند بر اساس حکمت برای چیزی نامی را انتخاب می کند، حتما در آن نکته ای است و وقتی نام حضرت فاطمه را می گذارد، یعنی اینکه نکته و عظمتی در آن وجود دارد.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري ادامه دادند: این نام کاشف از این است که راه فاطمه راه بهشت و کمال است و طریق غیر از ا ابتذال و انحراف و عذاب است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه نام دیگر این بزرگ بانوی عالم، زهرا یعنی تابان، فروزان و نورانی است، فرمودند: وقتی که وجود مبارک حضرت زهرا(س) در آسمان تجلی یافت، چنان این وجود نورانی بود که این نور تمام آسمان را فرا گرفت و فرشتگان مبهوت این نور شدند و این نشان می دهد که نام زهرا نور است و جامعه به نورش هدایت می شود.

 

ایشان اذعان داشتند: نور یعنی کمال و حضرت زهرا(س) اوج کمال انسانی و آن نور اتم است، یعنی مردم را به سمت کمالات و سیره و صراط حضرت زهرا(س) راهنمایی کنید، چرا که صراط زهرا(س) صراط نجات است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري اظهار داشتند: اگر حضرت زهرا(س) نبود، از پیامبر(ص) و اسلام، نام و نشانی باقی نمی ماند و این حضرت، واسطه فیض استمرار نبوت، طلوع امامت و شکوه و بلندای هدایت است و خداوند این وجود مبارک و مایه صیانت و هدایت بشریت را کوثر خوانده است.

 

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمودند: اعراب جاهلی و بسیاری از دشمنان پیامبر(ص) به جهت اینکه آن حضرت فرزند پسری نداشته است، در جلسات و محافل به پیامبر طعنه زده و ایشان را ابتر، یعنی مقطوع النسل می خواندند، ولی خداوند در مقابل این افکار به پیامبر حضرت فاطمه(س) با همه کمالات و عظمت را عطا کرد تا آن افکار جاهلی را نفی کند و در شان حضرت زهرا، سوره کوثر را نازل کرد و در آن پیامبر را کامل و دشمنان او را ناقص خواند.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: برخی کوثر را خیر کثیر می گویند و 26 معنا مثل حوض کوثر در آخرت، اصحاب، پیروان، علماء، قرآن، نبوت، توحید، اسلام، حکمت، فضائل و مثل این را برای کوثر بیان کرده اند، اما اگر به شان نزول این سوره توجه کنیم، می بینیم که مراد از کوثر، حضرت فاطمه(س) است.

 

حضرت آيت الله صفايي بوشهري با بیان اینکه کوثر در لغت به معنای شی کثیرالخیر است، فرمودند: اما منظور از این شی کثیرالخیر در این جا حضرت زهرا(س) است، چون وقتی این سوره نازل شد که دشمنان رسول خدا او را ابتر می گفتند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه بیان داشتند: خداوند بعد از اینکه به پیامبر می گوید در مقابل ابتر بودن دشمنانت ما به تو کوثر را عطا کردیم که نسلت از او ادامه پیدا می کند، به پیامبر می گوید نماز شکر بخوان که خدا به تو این دختر را داده است و این چنین شکرگذار خدا باش که دشمنان تو دیگر نام و نشانی ندارند، در هیچ جای قرآن به جز سوره کوثر، خداوند به پیامبر نگفته است نماز شکر بخواند.

 

ایشان اذعان داشتند: امروز ابوجهل ها و ابوسفیان ها و کسانی که در مقابل پیامبر صف آرایی می کردند، به زاله دان تاریخ پیوسته اند، اما نام و نشان حضرت زهرا(س) و پیامبر و نسل ایشان اینچنین باعزت و دائمی در تاریخ ماندگار شده است.

 

حضرت آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان نمودند: خداوند در قرآن هرکجا که مساله ای کوچک یا توحیدی باشد، کلمه "من" و هر کجا که مساله مهم و تشریفات و عظمتی در بحث باشد، کلمه "ما" را به کار برده است و در سوره کوثر نیز می گوید ما به تو کوثر را عطا کردیم.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر افزودند: نور حضرت زهرا(س) هدایتی برای بشریت است و در آخر، فرزندش مهدی(عج) جهان را پر از عدل و داد و جامعه را دارای ایمان و تقوا خواهد کرد.

 

ایشان تصریح نمودند: حضرت مریم سیده النساء، یعنی سرور زنان عالم و دوران خودش است، اما حضرت زهرا(س) سیده النساءالعالمین یعنی سرور زنان همه جهانیان و هردو عالم است.

 

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com