News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ایستادگی رئیسعلی دلواری سبب شد که استعمار انگلیس هیچگاه به ایران تجاوز نکند.

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در همایش بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استمعار انگلیس، در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی در بوشهر، فرمودند: ایستادگی رئیسعلی دلواری سبب شد که استعمار انگلیس هیچگاه به ایران تجاوز نکند.

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزودند: استان بوشهر دارای موقعیت ویژه و استراتژیکی است به گونه‌ای که در میان همه استان‌ها از ابعاد امنیتی، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد.

ایشان در ادامه سخنان خود تصریح نمودند: هر گاه استعمار می‌خواست ایران را تحت فشار قرار دهد تهاجمات خود را از بوشهر آغاز می‌کرد به گونه‌ای که 4 بار استعمار پیر انگلیس به استان بوشهر تجاوز کرد.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري عنوان نمودند: آخرین باری که انگلستان به بوشهر حمله کرد رئیسعلی دلواری مقتدرانه مقابل تهاجمات تجاوزکاران ایستاد که باعث شد استعمار پیر انگلیس هیچگاه به ایران تجاوز و حمله نکند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشتند: با توجه به نقش راهبردی بوشهر در هندسه امنیتی هرگاه استعمار می‌خواسته ایران را تحت فشار قرار دهد به بوشهر حمله می‌کرده است.

ایشان در ادامه بیانات خود اذعان داشتند: نخستین حمله انگلیس به استان بوشهر در سال 1837 میلادی زمان محمد شاه قاجار بود که با حمله پنج کشتی به جزیره خارگ تهدید کردند اگر ایران از هرات عقب‌نشینی نکند بوشهر را به تصرف در خواهند آورد.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري همچنین اظهار داشتند: اما شیخ حسن آل عصفور حکم دفاع مقدس ضد استعماری داد و مردم استان بوشهر نیز فضا را چنان کردند که در سال 1838 میلادی عقب‌نشینی کردند.

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمودند: در سال 1273 هجری قمری بار دیگر انگلیس به بوشهر حمله‌ور شد که با رهبری علما و سردارانی همچون باقر خان تنگستانی حرکت استعمار پس زده شد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: در سال 1909 میلادی نیز در زمان محمد علی شاه یک‌بار دیگر با حکم سید مرتضی مجتهد اهرمی و دفاع مردم، تهاجم انگلیسی‌ها به بوشهر با شکست روبه‌رو شد.

حضرت آيت الله صفايي بوشهري تصریح کردند: چهارمین تجاوز انگلیسی‌ها به بوشهر در سال 1915 میلادی رقم خورد و با رهبری دینی علامه بلادی و مجتهد برازجانی به سرداری رئیسعلی دلواری و با حرکت جهادی در برابر انگلیسی‌ها ایستادند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود بیان داشتند: این مقابله علما و مبارزان استان بوشهر پایانی بود بر حرکت تهاجمی سخت انگلیس در خلیج فارس که تاکنون دیگر تکرار نشده است.

ایشان اذعان داشتند: براساس اسناد تاریخی، انگلیس در تهاجم‌های خود تنها هدفش بوشهر نبود بلکه به دنبال اشغال کل ایران بوده است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان نمودند: با توجه به این که بوشهر خط مقاومت بود می‌خواستند از بوشهر پایتخت کشور را فتح کنند اما دلیرمردان این استان نگذاشتند انگلیسی‌ها از خلیج فارس عبور کنند و این حرکت متوقف شد.





  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1403 02 22.01

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com