News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

علم در اسارت سرمایه و امپریالیزم و نظام استکباری است + تصاویر

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در نخستین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس اظهار داشت: اکنون در شرایط گذار از نظم عمومی به نظم نوین و آینده جهان هستیم و بی تردید و با توجه به تحولات تاریخ انسان، یکی از مؤلفه‌های مهم تغییرات و تحولات و پیشرفت، علم، دانش و فناوری است و به هیچ صورت قابل انکار نیست.

امام جمعه بوشهر افزود: با جهل هیچ حرکتی رو به جلو اتفاق نمی‌افتد بلکه یا توقف یا پس رفت دارد. این علم و دانش، کشف پدیده‌ها و آفرینش فناوری‌های نوین است که موجب تحول و ارتقای سطح تمدن می‌شود.
وی بیان داشت: بنابراین آینده جهان آینده فوق العاده علمی خواهد بود و کشورهایی که دارای دانش و مسلط بر فناوری‌های نوپیدا هستند، در مهندسی نظم آینده جهان و قدرت ملی و اقتدار بین المللی نقش خواهند داشت و در هر عرصه خدماتی و چه تولید محصولات استراتژیک و دفاعی و چه حوزه‌های مختلف زیست بشری اگر یک کشور از اکنون به دنبال ارتقای سطح علمی در سه سطح خودکفایی، تولید و مرجعیت نباشد در منظومه آینده جهان هیچ نقشی نخواهد داشت، بلکه آن کشور در سلطه کشورهایی خواهد بود که کاملاً در عرصه علم، دارای قدرت بالاتری و در نتیجه با فناورهایی که به دست می‌آورند دارای محصولات استراتژیک خواهند بود.
منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علم قدرت زا و جهل قدرت زدا است گفت: به همین دلیل از دیرباز یک طراحی کاملاً حساب شده در تاریخ صورت گرفت که علم به ویژه علوم تجربی در حیطه قدرت سیاسی تعریف شود.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جهان این است که علم در اسارت سرمایه و امپریالیزم و نظام استکباری است گفت: یکی از کارهای بزرگی که باید صورت گیرد آزادی علم و در اختیار گذاشتن علم به نظام عمومی جامعه انسانی است. به همین جهت سرمایه گذاری، دانشمندان را به خدمت می‌گیرد و آنها را در ریلی قرار می‌دهد که محصولات آنها را تولید کند یا محصولاتشان را در خدمت همان نظام قرار بدهد یا برای کشوری که در رشد است محدودیت علمی ایجاد کند و در نهایت اگر نتوانستند، دانشمندان را ترور کنند.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه علم در آینده جهان نقش بزرگی ایفا می‌کند تصریح کرد: برای اینکه در نظم آینده جهان نقش موثری داشته باشیم باید در عرصه علم، دانش و فناوری به رشد کافی برسیم و به مرجعیت علمی در تمامی گونه‌های علم دست پیدا کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به نقش هوش مصنوعی در نظم نوین مدیریت جهان اشاره کرد و گفت: هوش یک پدیده باطنی برای انسان است که از کشف اشیا، و ارتباط دهی بین آنها، مسائل که مطرح می‌شود را حل می‌کند و نتیجه می‌گیرد. در نظام موجودات، انسان دارای بالاترین هوش طبیعی است و با یک هوش اختیاری و کاملاً هوشمند زندگی می‌کند و با درک پدیده‌ها و ایجاد ارتباط کاملاً مسأله را حل می‌کند.
آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: هوش یک پدیده باطنی انسان است که با درک مکشوفات و ارتباط آن با هم مساله پیش رو را حل می‌کند. کسی که هوشیار نیست وقایعی که در کنارش رخ می‌دهد یا درک نمی‌کند یا نمی‌تواند تحلیل کند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پاسخ به این سؤال که چرا انسان به هوش مصنوعی نیاز پیدا کرد اظهار داشت: انسان چند مشکل جدی دارد که یکی از آنها بی ثباتی در داده است، بسیاری از داده‌ها فراموش می‌شود یا تحت تأثیر امور علمی قرار می‌گیرد؛ از طرفی انسان سرعت تحلیل ندارد، لذا وقتی به زندگی شخصی نگاه می‌کنیم هنگامی که مسائلی مشابه رخ می‌دهد، تحلیل‌های متفاوتی انجام می‌دهیم.
امام جمعه بوشهر ابراز داشت: مشکل انسان محدود بودن وسع اطلاعات آن است. هوش مصنوعی آمده ثبات داده و سرعت در تحلیل ایجاد کند، انتاج منطق استدلال داشته باشد و گستره اطلاعات و داده را به وسعت دانش بشری ایجاد و در نظام الکترونیک و ساختار منطقی و مهندسی آمار آن را ارائه کند.
وی با بیان اینکه هوش مصنوعی یک فرصت است گفت: اگر در این رابطه با تحولاتی که ایجاد شده در رشد محتوایی و رشد ساز و کار هوش مصنوعی بتوانیم غنا ببخشیم و در یک ساختار فوق العاده علمی و دانشی دقت کنیم که مهمترین آن ارائه داده علمی و صحیح است، بتوانیم به عنوان یک هوش مستقل به یک هوش مکمل و جبران کننده هوش طبیعی، این سامانه را درست و از آن استفاده کنیم، بشر در یک شرایط فوق العاده علمی و منطقی قرار خواهد گرفت.
آیت الله صفایی بوشهری گفت: جهان آینده و نظم نوین آینده جهان دارای یک مدیریت علم بر پایه هوش مصنوعی خواهد بود و اگر در این مدیریت علم دارای اقتدار نباشیم که پایه هوش مصنوعی است، در مدیریت علمی جهان نقشی نخواهیم داشت.

khabar1 1403 02 04 1

khabar1 1403 02 04 1

khabar1 1403 02 04 1

khabar1 1403 02 04 1

khabar1 1403 02 04 1

khabar1 1403 02 04 1

khabar1 1403 02 04 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com