News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه 1400/01/20

پیام آدینه 1400/01/20

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰


بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از مهمترین آموزه های سبک زندگی اسلامی «داشتن روحیه و رویه مقاومت» در تمام ارکان خرد و کلان زندگی در همه ابعاد شخصی، خانوادگی ، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و عرصه های گوناگون علم و فناوری و تولید دانش بنیان مورد نیاز می باشد. خداوند در قرآن کریم فرموده است:

«إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ»
«همانا کسانی که گفته‌اند پروردگار ما خداست سپس در این راه استقامت ورزیده‌اند هیچ ترس و حزنی نباید داشته باشند.»0000222999

مقاومت به معنای نشکستن در مقابل مشکلات و حل منطقی و کارآمد آنهاست. دارا بودن این روحیه عامل مهم موفقیت و پیروزی و دستیابی به اهداف و شکست دشمنان می باشد. مقاومت در برابر ناملایمات نشان از ایمان و توکل به خدا و شخصیت مقتدر انسان دارد.

در این جمعه آخر این ماه معظم شعبان چند نکته متذکر می شوم:

۱. مذاکرات اخیر هسته ای باید بر اساس هدایت های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته العالیة انجام گیرد و تیم مذاکره کننده به دقت آن را مراعات نماید. رفع کامل و واقعی تحریم های هسته ای و غیر هسته ای، توسعه صلح آمیز دانش و فناوری هسته ای و تولیدات آن و عدم دخالت کشورهای 1+5 در امور استراتژیک مانند دخالت در سامانه دفاعی کشور از حداقل‌ خواسته های مشروع نظام مقدس اسلامی است که آن کشورهای زیاده خواه باید آن را متعهد شوند.

۲. ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تشکر و قدردانی از همه مراکز مذهبی به جهت مراعات دستورالعمل های بهداشتی از تمامی آن کانون های فرهنگی می خواهم دقیقاً دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با بیماری کرونا و مصوبات شورای رسیدگی به امور مساجد را مراعات نمایند. انشاءالله با روزه و عبادت و دعا از خداوند رفع مشکلات جامعه درخواست شود.

۳. از تمامی ادارات، شرکت ها، پیمانکاران، مراکز صنعتی تقاضا دارم حقوق و حق بیمه کارکنان و کارگران خود را به موقع پرداخت نمایند. خبرها حاکی از تأخیر چند ماهه حقوق آن اقشار محترم است به طوری که زندگی آنان را دچار مشکلات جدی کرده است.

۴. متاسفانه عدم تدابیر صحیح و علمی، ضعف در مدیریت اجرایی و نظارت میدانی، عدم مراعات برخی از مردم نسبت به توصیه های بهداشتی در جغرافیای زمانی ایام‌عید موجب بروز خیز چهارم بسیار خطرناک و مهلک بیماری کرونا گردید و هم اینک خسارت‌های جانی و مالی فراوانی بر نظام و مردم عزیز به ویژه اقشار کم درآمد و همچنین با درآمد روزانه تحمیل و فشار جانکاهی برای تلاش گران گرانقدر نظام بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

بی تردید سلامت مردم عزیز مهم تر از تمامی اموری است که برخی با دلایل غیرعلمی آن را اهم می‌دانند. امید است دیگر شاهد این تصمیمات غیرکارشناسانه نباشیم و به توصیه های دانش بنیان و سلامت محور دلسوزان و متخصصان این امور به ویژه عرصه پزشکی توجه شود. از همه مردم عزیز تقاضا دارم به دقت دستورالعمل های بهداشتی را مراعات کرده و به دیگران نیز در این باره سفارش لازم بنمایند.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد.

یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم و آرزوی سلامت و طول عمر برای همه مردم عزیز از خداوند منان مسألت دارم و امیدوارم ماه رمضان مبارک و بسیار پر خیر و برکت نصیب همگان به ویژه جامعه مؤمنان گردد.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com