News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به تاریخ 16 آبان 1399

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از مهمترین فضائل اجتماعی که تمامی ادیان الهی به ویژه اسلام بر آن تاکید داشته است و عقل اجتماعی نیز بر آن حکم قطعی می کند «همیاری اجتماعی و کمک‌های اقتصادی به نیازمندان» می باشد.

خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» و پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نیز بر آن توصیه و تاکید فراوان داشته‌اند: «تَقَرَّبوا إلَى اللّه ِتعالى بِمُواساهِ إخوانِكُم».

در این جمعه ۱۶ آبان ماه چند موضوع مهم به محضر مبارک مردم عزیز تقدیم می دارم:IMAGE

1. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» در سخنرانی تلویزیونی خویش به مناسبت سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام مطالب بسیار مهمی ایراد فرمودند که لازم است مسئولین نظام آن را در این شرایط خاص سرلوحه کار خود قرار دهند.

معظم‌له فرمودند:

الف) وحدت جهان اسلام علاج واقعی مشکلات مسلمانان جهان است و «ایجاد تفرقه با راه اندازی مراکز تولید اندیشه های ضد تقریبی»، «ایجاد گروه‌های تکفیری مثل داعش» و «به جان هم انداختن افراد غافل» از جمله برنامه‌های عملیاتی دشمن است.

ب) سیاست عاقلانه و حساب‌شده جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با رفت و آمد اشخاص و تغییر رؤسای جمهور در امریکا تغییر نمی‌کند.

ج) مسئولان باید در زمینه «اقتصاد، امنیت و فرهنگ» تلاش بیشتر و کارآمدتری داشته باشند و گرانی‌های اخیر واقعاً توجیهی ندارد.

د) امریکا فرعون زمانه است و مقاصد شوم بی عدالتی، جنگ افروزی، شرارت و غارت منابع ملت‌ها را با تمام خباثت، کشتار و جنایت دنبال می کند.

ه) انتخابات امریکا اوج افشای چهره کریه لیبرال دمکراسی دروغین امریکا را به نمایش گذاشت و این موضوع نشان از بی‌توجهی جدی به مردم و فساد گسترده هیئت حاکمه و احزاب رقیب در آن جا دارد.

2. همانطوری که بارها بر این موضوع تأکید و تصریح شده است، گرانی های کاذب و غیرقابل توجیه که متاسفانه نتیجه «سوء مدیریت، عدم نظارت و سودجویی های دلالان اقتصادی» می‌باشد، زندگی عادی مردم را دچار چالش‌های جدّی معیشتی نموده است و هر روز نیز شاهد این روند زجرآور و روز افزون می باشیم.

لازم است که شورایی در این باره که همه مسئولیت‌ها به عهده آن می‌باشد در فضای ملی و هر استان تشکیل شود تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و عوامل گرانی ها مشخص شود و مطالبه مردمی از یک جا گردد.

بسیار شایسته است که در استان بوشهر، بازارچه های جامع مردمی زیر نظر گروه‌های جهادی مردم نهاد، کمیته امداد و سپاه و بسیج جهت عرضه مستقیم کالا و ایجاد اشتغال مفید احداث گردد.

3. روز ۱۸ آبان ماه روز کیفیت می باشد. لازم است صاحبان کار و کالا بر ارتقای سطح کیفیت تلاش و تولیدات خود بیفزایند تا در سطح ملی مایه آرامش اجتماعی، ارزشمندی اقتصادی و استقبال مردم به خرید کالای ایرانی شوند و در جغرافیای جهانی، قدرت رقابت با کالای مشابه ایجاد گردد. بی تردید عدم بالابردن کیفیت کار و کالای داخلی موجب سلب اعتماد و ضرر و زیان‌های اقتصادی خواهد شد.

4. در برخی از مناطق استان به ویژه روستاها پوشش مخابراتی و شبکه ارتباطی اینترنتی دچار اختلال است که موجب شده سیستم آموزش مجازی دچار مشکل گردد. از مسئولان محترم شرکت مخابرات استان تقاضا دارم هر چه زودتر این مشکل را برطرف نمایند که دانش آموزان عزیز بتوانند از برنامه‌های آموزشی و درسی در آن مناطق استفاده کنند.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com