News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

«رزمایش کمک‌های مؤمنانه» برای کمک به مردم آسیب‌دیده از شرایط کرونا در استان بوشهر از امروز با دستور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر و با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی آغازبه‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست ویدئوکنفرانسی با امامان جمعه و فرماندهان سپاه نواحی استان در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اظهار داشت: توصیه کارشناسان و بهداشت و درمان برای کنترل شیوع بیماری کرونا، قطع راه چرخش انتقال آن است و باید باکم کردن رفت‌وآمدها، در خانه ماندن، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و عمومی، زنجیره انتقال آن را قطع کرد.13990128000573 Test PhotoN

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر با قدردانی از کادر بهداشت و درمان استان بوشهر در مبارزه با بیماری کرونا ادامه داد که این بیماری در کنار مشکلاتی که برای سلامت عمومی و فردی پدید آورده، موجب افزوده شدن مشکل اقتصادی نیز برای مردم شده و تعطیلی مراکز خریدوفروش و نبود گردش اقتصادی و درآمدزایی را در پی داشته است.

آیت الله صفایی بوشهری با ابراز نگرانی از مشکلات ایجادشده برای کارگران روزمزد، ملوانان وزنان بد سرپرست و بی‌سرپرست که تأمین معیشت خانواده بر دوش آن‌هاست، افزود: بسیاری از اقشار در تعطیلی‌های کرونا آسیب اقتصادی دیده‌اند و روزبه‌روز بر فشار به آن‌ها افزوده می‌شود که ما در این رزمایش باید بخشی از نیازمندی‌های آن‌ها را مدیریت و تأمین کنیم.

وی با اشاره به بحران‌های اجتماعی و روحی و روانی کرونا و تأکید رهبر انقلاب بر مواسات و یاریگری و کمک مؤمنانه گفت: استان بوشهر هنگام همه‌گیری کرونا از استان‌های پیشگام در کمک‌های نیکوکارانه به مردم کمتر برخوردار بود و پس از فرمان رهبری نیز در تدارک کمک‌های ویژه به مردم استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: در این رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) هر شهرستان زیر نظر امامان جمعه مسئول اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه هستند و تمامی کمک‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید باتدبیر این گروه اجرا شود.

آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد: اولین گام در اجرای این رزمایش گردآوری آمار واقعی و دقیق و ایجاد بانک اطلاعاتی باشد که در کنار آماری که کمیته امداد و بهزیستی از مددجویان خوددارند، آمار تازه و دقیقی از آسیب‌دیدگان واقعی شرایط کرونا گردآوری شود.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی باید تمامی آسیب‌دیدگان کرونا دیده شوند و حتی کسانی که زیر نظر بهزیستی و کمیته امداد نیستند و یا بیمه بیکاری هم ندارند باید در اولویت باشند.

وی تأکید کرد: در گردآوری این بانک اطلاعاتی باید حریم شخصی افراد حفظ شود، نظارت بر آن در سطح بالایی باشد و کارهای آن در صداوسیما و فضای مجازی اطلاع‌رسانی شود.

آیت الله صفایی بوشهری به حاضران در این ویدئوکنفرانس گفت: کار این رزمایش از هم‌اینک آغازشده و مجریان می‌توانند از همین امشب برای کمک به مردم آسیب‌دیده اقدام کنند تا خانواده‌ای گرسنه و مستأصل در هزینه‌های ضروری زندگی نماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: این رزمایش به ماه رمضان متصل و در این ماه نیز اجرا می‌شود.

امام‌جمعه بوشهر گفت: هم‌چنین کمیته امداد برنامه دارد تا پانصد هزار وعده خوراکی را در ماه مبارک رمضان میان مددجویان خود توزیع کند که باید در پخت و توزیع این خوراک‌ها تمامی نکات بهداشتی رعایت شود.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران نیز در گام پیش، اقلام ضروری مانند برنج، روغن، مرغ، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و حبوبات را در قالب سبد کالا و بسته‌های معیشتی میان مردم کمتر برخوردار استان بوشهر توزیع کرد و در این گام نیز چنین کاری را انجام خواهد داد.

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر هم‌چنین گفت که تمامی کمک‌ها باید در قالب کالا باشد، مگر در مواردی که فردی به دلیل این شرایط دچار بدهی مالی شده باشد.

در این نشست آیت‌الله صفایی بوشهری با اعلام رمز «یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی» آغاز رزمایش کمک‌های مؤمنانه را اعلام کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com