News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

مقاومتی که در مقابل استکبار جهانی انجام می‌شود، نشات گرفته از فریضه نهی از منکر است + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست  با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر  افزود: حذف این فریضه الهی از جامعه بشری زمینه را برای سقوط و باز ماندن از رشد کمال و پیشرفت فراهم می‌کند.

وی بیان کرد:  فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری است که در ذات انسان وجود دارد و نظام تشریع و هدایت بشری نیز براین اساس طراحی و علت نزول کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن نیز اجرای این فریضه الهی است.

امام جمعه بوشهر گفت:امروز همین مقاومتی که در مقابل استکبار جهانی انجام می‌شود، نشات گرفته از فریضه نهی از منکر است.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: با همه تاکیدهایی که به اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر می‌شود اما به دلیل عوامل مختلف این فریضه در معنا و مفهوم واقعی خود قرار ندارد و برای جامعه هنوز روشن نیست.

وی تاکید کرد: برای اجرای صحیح این فریضه الهی باید کار معرفتی انجام داد زیرا مردم نیاز دارند از منظر انسان شناسی، آثار و برکات این امر را برای مردم تشریح کرد.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: نخستین مساله‌ای که خداوند بعد از خلقت مطرح می‌کند امر به معروف و نهی از منکر است براین اساس این یک فریضه الهی است نه به ظن برخی‌ها یک نوع دخالت است.

وی بیان کرد: در عرصه مدیریت جامعه اگر امر به معروف نباشد ناکران معروف و اشرار قدرت پیدا می‌کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید براینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیاگر و زمینه‌ساز در جامعه است گفت: باید جامعه دیپلماسی عمومی امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشد و باید در این مسیر ذهنیت‌ها را درست کرد و مسئولان پای کار باشند. 

khabar141198 1

khabar141198 1

khabar141198 1

khabar141198 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com