News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

عاشورا کانون تحول، دگرگونی و رسیدن به سعادت جاودان است + تصاویر

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در شب عاشورای حسینی پس از بازدید از مساجد مختلف شهر بوشهر در مسجد دهدشتی این شهر در جمع سوگواران حسینی با بیان اینکه انسان همواره در حال تحول است اظهار داشت: هیچ گاه انسان خوب نباید به خوبی مغرور شود و انسانی که دارای ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی است نباید هیچ گاه برای تحول در وی ناامید شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر این نکته که انسان مومن نباید فریب ایمان و کارهای خوب خود بخورد گفت: باید انسان در همه حالت مراقب ایمان و کارهای نیکوش باشد تا دچار لغزش نشود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انسانی که دچار چالش شخصیتی و اجتماعی است نباید هیچ‌ گاه ناامید شود خاطرنشان کرد: ناامیدی در انسان‌ها بزرگترین گناه محسوب می‌شود که در مکتب اسلام احترام به همه انسان‌ها مورد تاکید قرار داده شده است.

آیت الله صفایی بوشهری کربلا را یک میدان بزرگ برای تحلیل شخصیت‌های انسانی در بحران تاریخی دانست و تاکید کرد: عاشورای حسینی پیام‌ها و آموزه‌های فراوانی دارد چرا که این نهضت بزرگ و سازنده از چنان جایگاهی برخوردار است که می‌تواند برای تمام انسان‌ها و در همه زمان‌ها به عنوان الگویی ماندگار راهگشا باشد.

وی کربلا را کانون تحول، دگرگونی و رسیدن به سعادت جاودان دانست و تصریح کرد: یکی از شخصیت‌هایی که بسیار با خاندان علوی نزدیک بود و با امام حسین(ع) دائم مراوده و ارتباط داشت عمربن‌سعد بود که با لغزش در راستای ثروت  طلبی و بدست آوردن قدرت در  نهضت عاشورای حسینی مقابل اباعبدالله‌الحسین(ع) ایستاد و نابود شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: از آن طرف عده‌ای از سپاه عمربن‌سعد به سپاه امام حسین(ع) پیوستند که یکی از افرادی که به امام حسین(ع) پیوست حربن‌یزید ریاحی بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در حادثه کربلا انسان‌های مثبت که منفی شدند و انسان‌‌هایی که منفی بودند و مثبت شدند یافت می‌شود تصریح کرد: این افراد باید الگویی برای  رشد شخصیتی انسان‌ها قرار بگیرد تا در تحولات دچار لغزش نشوند.

وی روش هدایت انسان‌ها برای سعادت در دنیا و آخرت بسیار مهم دانست و افزود: انسان‌‌ها باید در برابر تحولات مراقب باشند تا سقوط نکنند و از آن سو انسان‌های دارای چالش شخصیتی برای رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و آخروی نباید ناامید شوند.

آیت الله صفایی بوشهری صحنه کربلا را یک صحنه بسیار آموزنده و هدایتی برای انسان‌ها دانست و گفت: قیام امام حسین(ع) در نهضت عاشورا برای بدست گرفتن حکومت نبود بلکه برای نجات اسلام بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر جایگاه ابوالفضل‌العباس(ع) در نهضت کربلا و وفاداری آن به سیدالشهدا(ع) را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: شخصیت بسیار مهم این حضرت در نهضت کربلا در تاریخ به درستی به آن پرداخته نشده که لازم است اندیشمندان و مورخان به این مهم برای افزایش آگاهی مردم توجه کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: نهضت عاشورا هر چند در زمان و مکانی محدود انجام شد، اما شعاع تاثیرگذاری آن جهان را فرا گرفت و هیچ گاه در زمان‌ها متوقف نمی‌شود و در همه ادوار جاری و ساری است که باید انسان‌‌هااز آن عبرت و درس بگیرند.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com