News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

تنها راه مبارزه با استکبار راه حسین (ع) و مقاومت است

متن کامل خطبه هاي نماز جمعه 1398/06/15بوشهر به امامت آیت ﷲ صفایی بوشهري نماینده مقام معظم رهبری دراستان و امام جمعه بوشهر

بسم الله الرحمن الرحيم

خطبه اول

ماه محرم ماه شناخت حقیقت اسلام از افق قیام اباعبدالله الحسین در کربلا است.

اسلام مثل ادیان دیگر الهی بعد از فوت پیامبرش دچار انحراف، تحریف، کهنگی، اندراس، تأثیر پذیری جامعه از مذاهب و مکاتب دیگر، انحراف بسیاری از خواص جامعه اسلام را دچار یک شرایطی کرده بود کهساحتمقدس حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)در خطبه هایی که از مدینه تا کربلا بیان کردند نشان از عمق فاجعه بود.

فرمود از اسلام جز اسم دیگر باقی نمانده و به همین خاطر قیام کربلا طلوع خورشید حقیقت نمای اسلام ناب محمدی (ص) است.

به همین جهت است که خداوندصراطمستقیم اسلام را درصراطالحسین قرار داده است و محب الحسین محبوب خود قرار داده است و محب الحسین کسی است که راه و رسم حسین(علیه السلام) را ایمان دارد و به آن عمل می کند و در این خطبه پیرامون آموزه هایی از زندگی حسینی محضر مبارک شما نکاتی عرض می کنم.

حضرت فرمودند راه حسین(علیه السلام) ، راه اسلام است و محب الحسین راه حسین(علیه السلام) را طی می کند و فرمود آموزه های راه حسین(علیه السلام) این چنین است،صدق، راستی و درستی، یعنی ای مردم اگر می خواهی حسینی باشید در زندگی با صداقت عمل کنید، راست گفتار و درست کردار باشید، زبانتان با قلب یکی باشد، در صحنه اجتماع درست کار باشید، حقوق مردم را پاس بدارید  و کسی که صداقت داشته باشد دارای عزت و عزیز می شود.

دروغگویی، نا درستی در رفتار و گفتار نشانه عاجزی انسان است و انسانی که دروغ می گوید چون عاجز است از یک کار درست خود را مبتلا می کند به دروغ.

اسرار مردم و آبروی مردم نزد شما امانت است، به ویژه اگر مؤ من باشد  که حرمت انسان مؤمن از حرمت خانه خدا هم بالاتر است، آبروی کسی را نبرید.

همسایگی همانند خویشاوندی است و حریم همسایه را حفظ کنید.

کمک و یاری به دیگران نشانه صداقت انسان در زندگی است.

عمل انسان مایه تجربه است و هر عملی که انسان می کند باید بررسی کند که خوب بود، بد بود. اگر بد بود کجا اشتباه کرده ایم دیگر مرتکب نشویم، اگر خوب بوده در چه موازینی خوب بوده و همین راه و رسم را ادامه دهیم.

اخلاق نیکو، خوش برخوردی با خانواده، زن و بچه، پدر و مادر، خویشان، جامعه ، این عبادت است.

سکوت، کم حرفی مایه زینت شخصیت انسان است، انسان های پر حرف نوعاً دچار بحران شخصیت  می شوند.

بخل نشانه فقر انسان است. اگر شما دیدید یک سرمایه دار میلیاردها سرمایه دارد اما به هم محلش، به خویشش که نیاز دارد کمک نکند بدانید که این فقیر و گدا است، دارای شخصیتی در حد گدایان سر کوچه است. انسان فقیر ، کسی که دستش باز نیست و به کسی کمک نمی کند این نشان از فقر و فلاکت و بدبختی او است.

اما انسانی که به دیگران کمک می کند ولو فقیر باشد نشان بلندا و والایی شخصیت او است، این بی نیاز است.

مدارا کردن با همسر، فرزندان،پدر و مادر، خویشان، با جامعه، در محیط کاری نشان از خردمندی انسان است. انسان در محیط خانه نباید به هم بریزد، مشکلی پیش آمد نباید انسان عصبانی شود و مشکلی به مشکل اضافه کند بلکه مدیریت کند اول آرامش ایجاد کند و بعد مسأله را حل کند. این مدارا کردن نشانه خردمندی انسان است.

این راه حسین(علیه السلام) است. حب الحسین طریق النجات است اما حب الحسین که صادق باشد و نشانه صداقت حب الحسین سلوک در طریق مکتب الحسین است و این کلمات این یگانه عالم بود که فرمودند.

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

یکی از آموزه های فرهنگ سیاسی اسلام و مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) مقاومت همه جانبه در برابر تهاجم گوناگون دشمن است.

دشمن اسلام، دشمن یک کشور اندیشه اش چپاول ثروت و تسلط بر مراکز قدرت، تغییر فرهنگ ، هویت دینی و ملی یک کشور، دگر دیسی فکر و اندیشه فردی و اجتماعی جامعه و بعد رسیدن به اهداف خود به شکل همه جانبه است.

دشمن اگر بتواند در یک عملیات یک کشور را وابسطه کند به هر طریق ممکن این کار را می کند.

اگر با تهاجم فرهنگی شود این کار را می کند، اگر نه تهاجم اقتصادی شد، تهاجم سیاسی شد، تهاجم علم و فن آوری شد، تهاجم اجتماعی شد، نبرد نیابتی شد، عملیات تروریستی شد، حمله نظامی شد، هر چه که از دستش بیاید برای اینکه تسلط پیدا بکند بر ثروت و موقعیت یک کشور انجام می دهد به ویژه در شرایط کنونی و تنها راه حفظ استقلال و هویت دینی و ملی خود راه حسین(علیه السلام) و مقاومت است.

شما دیدید در جریان تهاجم رژیم اشغالگر قدس آقایان رفتند مذاکره کردند، مقاومت را کنار گذاشتند و مذاکره کردند، تمام منطقه فلسطین تحت سلطه اسرائیل قرار گرفت.

هر جا ما مقاومت کردیم مثل لبنان، حزب الله اسلام پیروز شد و هر جا از خط مقاومت جدا شدیم و به سمت کارهای نرم رفتیم مثل مذاکره شکست خوردیم.

الآن هم راه و رسم مقابله با آمریکا و تمامی جهان استکبار مقاومت همه جانبه است، مقاومت فرهنگی، مقاومت سیاسی، مقاومت اقتصادی، مقاومت اجتماعی، مقاومت حتی در حوزه علمی و فن آوری و از آن طرف مقاومت دفاعی و نظامی، تنها راه مقاومت است.

اما مقاومت یعنی دفع شر و از آن طرف پیشرفت بر پایه موازین علمی و اسلامی. به همین جهت است که حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) اولین فریادکش مقاومت بود. فریاد زد راه، راه مقاومت است و اگر حسین(علیه السلام) مقاومت نمی کرد الآن از اسلام هیچ وجود نداشت، اگر کربلا نبود، نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) نبود هیچ کس از اسلام اطلاعی نداشت به همین خاطر شما می بینید هر جای تاریخ و جهان که نگاه می کنید با نام حسین(علیه السلام) اسلام ناب محمدی (ص) شناخته می شود.

حتی گاندی در هند قیام می کند و می گوید قیامم متأثر از قیام حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است.

جهان آینده به نام حسین رقم خواهد خورد، راه حسین(علیه السلام) و مقاومت است، همان راهی که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای بر آن تأکید می کند.

اگر خط مقاومت کنار گذاشته شود می شود مذاکره، می شود برجام و شما دیدید طرف های این مذاکره چکار کردند. راه مقاومت است و این راه حسین(علیه السلام) است.

تشکر و قدردانی می کنم از همه هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه ها، مراکز دینی، مجالس کوچک و بزرگ حسینی، روحانیت معزز، مداحان، بانیان که الحمدلله این چراغ راه حسین و مقاومت را در طول تاریخ روشن نگاه داشته اند و از همگان ، مردم و مسئولین تقاضا دارم به این هیئت های مذهبی جوان کمک کنند.اگر می خواهیم اسلام باقی بماند باید به ابزار بقاء اسلام که همین جوان ها ، همین هیئات مذهبی، همین مساجد، منابر و مراسم است کمک کرد و یکی از موارد مهم احسان به برگزاری این مراسم الهی، بنیادین و راهبردی است.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com