News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

«مجتمع فرهنگی تفریحی» شهر چغادک کلنگ زنی می‌شود + تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست با مسؤولان شهر چغادک اظهار داشت: تاریخ شهر چغادک تاریخ ویژه‌ای است که پیدایش آن آثار و برکات زیادی را در طول تاریخ و در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته است و نقطه‌ای است که پژوهشگران استان باید بسیار درباره آن ملاحظه کنند.

شهر چغادک پناهگاه انقلابیون قبل از انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این شهر قبل از انقلاب اسلامی در عرصه‌های سیاسی پناهگاه نیروهای انقلابی بوده و مردم چغادک شرایط را طوری فراهم کرده بودند که نیروهای انقلابی جایگاه امنی را برای خود در این شهر می‌دیدند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص شهر چغادک ابراز داشت: اگر این موقعیت با کار کارشناسی و دانش مورد توجه قرار گیرد فرصت فوق العاده‌‌ای برای پیشرفت این شهر خواهد بود و اگر مورد مطالعه قرار نگیرد و یا در رابطه با توسعه دانش بنیان آن مطالعه و برنامه ریزی نشود دچار آسیب‌های مختلفی از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و عمرانی می‌شود.

لزوم تدوین سند جامع برای توسعه و پیشرفت شهر چغادک

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود بر تدوین سندی جامع برای توسعه و پیشرفت شهر چغادک تاکید کرد و گفت: تدوین این نقشه راه و تزریق اعتبارات برای این امر می‌تواند باعث رشد و توسعه شهر چغادک شود؛ متاسفانه موقعیت جغرافیایی شهر چغادک که همسطح با دریا یا پایین‌تر از سطح دریا است این مشکل را ایجاد می‌کند که در موقع بارندگی و یا وقوع سیل آبگرفتگی ایجاد می‌شود و آسیب‌های سرزمینی را به دنبال دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: باید در سال‌های گذشته تدابیری اندیشه می‌شد که متاسفانه نشده است؛ این شهر به لحاظ ضریب متوسط توسعه استان، توسعه پیدا نکرده است که بایستی با مطالعه و تنظیم سند جامعه و نقشه راه جبران شود.

آیت الله صفایی بوشهری خواستار تنظیم سند توسعه شهر چغادک شد و گفت: اولین مساله مدیریت عمران شهری است، همچنین یکی از مشکلات چغادک فضای سد و سیل بند آن است که بسیار محدود می‌باشد و در زمان وقع سیلاب دچار مشکل خواهد شد که لازم است با کاشت درخت می‌توان تا حدودی از وقوع آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد.

نقشه راه چغادک طبق استانداردهای جهانی طراحی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: باید برای 20 سال آینده شهر چغادک نقشه راه طبق استانداردهای جهانی طراحی شود و فضای مختلف اموزشی، فرهنگی، مسکونی، گردشگری و ... در آن دیده شود، مساله فاضلاب این شهر هم در همین سند جامع معنا پیدا می‌کند.

سه راهی چغادک خطرآفرین است

وی یکی دیگر از مشکلات شهر چغادک را مساله ترانزیت دانست و گفت: سه راهی چغادک ورودی مرکز استان است اما این همین سه راهی خطرآفرین شده است و لازم است تدابیری همچون احداث کمربندی و یا تقاطع غیرهمسطح برای جلوگیری از حوادث مطالعه و اجرا شود.

آیت الله صفایی بوشهری مشکل بهداشت و درمان را از دیگر مسائل شهر چغادک عنوان کرد و افزود: باید برای این موضوع تدابیری اندیشید چراکه فاصله شهر چغادک تا نزدیکترین بیمارستان شهر بوشهر حدود 15 دقیقه است و در مواقع اورژانسی ممکن است مساله ساز شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مسائل فرهنگی شهر چغادک گفت: شهر چغادک یکی از نقاط خوب فرهنگی در استان بوشهر است اما با توجه به مهاجرپذیر بودن این شهر لازم است کار فرهنگی بیشتری در آن انجام شود.

مجتمع فرهنگی تفریحی شهر چغادک کلنگ زنی می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از کلنگ زنی مجتمع فرهنگی تفریحی شهر چغادک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در سفری که به چغادک در آینده خواهم داشت کلنگ زنی مجتمع فرهنگی تفریحی شهر چغادک انجام می‌شود و نیاز است فرماندار شهرستان بوشهر با کمک برنامه و بودجه استان اعتباراتی را برای احداث آن اختصاص دهند.

وی افزود: این جلسه باید مبدأ حرکت و ساخت استاندارد شهر چغادک باشد و طی پنج سال آینده این شهر به انسجام بهتری برسد.

صنایع کوچک زوده بازده و خانگی ایجاد شود

صفایی بوشهری همچنین بر ایجاد صنایع کوچک زوده بازده و ایجاد صنایع خانگی برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست در شهر چغادک تاکید کرد و گفت: استان بوشهر یک استان کرانه‌ای است و ظرفیت اشتغال در آن مهیا می‌باشد.

وی خطاب به مسؤولان شهر چغادک گفت: ظرفیت این شهر را بسنجید و صنایع کوچک زود بازده را ایجاد کنید، متاسفانه ضریب بیکاری در شهر چغادک حدود 15 درصد است که این مساله اصلاً خوب نیست؛ خانواده‌های زیادی در شهر چغادک زیر خط فقر هستند و باید برای آنها با ایجاد اشتغال تولید ثروت شود.

khabar1305988 1

khabar1305988 1

khabar1305988 1

khabar1305988 1

khabar1305988 1

khabar1305988 1

khabar1305988 1

khabar1305988 1

khabar1305988 1

khabar1305988 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com