News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

هر جنگنده ای که به مرزهای ایران اسلامی تجاوز کند سرنگون خواهد شد

متن کامل خطبه هاي نماز جمعه 1398/03/31بوشهر به امامت آیت اﷲ صفایی بوشهري

نماینده مقام معظم رهبری دراستان و امام جمعه بوشهر

خطبه اول

در خطبه اول بنابراین گذاشته ایم که از راه خدا سخن بگوییم، سبک زندگی اسلامی و الهی زندگی کردن.

در این فضای نورانی و در این خطبه پیرامون ابعادی از زندگی الهی و اسلامی مطالبی به اختصار عرض می کنم.

امیر مؤمنان امام علی بن ابی طالب (علیه آلاف تحیة و الثناء) در این باره مطالبی بیان فرموده اند، آن امام یگانه و عصاره جمیع فضائل انسانی بیان می کنند:« مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اَللَّهُ عَلاَنِيَتَهُ» انسان از حیث زمان دارای دو بخش است: یکی بخش آشکارش که همه می بینند و دیگری بخش پنهانش که دیگران نمی بینند و تنها است. امیر مؤمنان می فرماید هر کس در پنهانش حریم خدا را نگه داشت و گناه نکرد خداوند آن زمان آشکارش که در بین مردم است چنان می کند که آن فرد گناه نکند و دارای عزت باشد.

گاهی ما فکر می کنیم در زمان پنهانمان فردی است تنها، بدور از چشم مردم می تواند گناه کند، هر نوع گناهی که فرض کنید اما خود را در محضر خدا می داند، می گوید خدا می بیند، خداوند دقیق همه را می بیند چه آشکار و چه نهان.این ایمان دارد که در محضر خدا است، در پنهان هم گناه نمی کند چه برسد در آشکار.

خداوند می فرماید همچنین فردی که در سریره یعنی حالات پنهانش با خدا معامله تقوا کند و گناه نکند خداوند در بین مردم در زمانی که در حضور مردم زندگی می کند خداوند تمام امورش را اصلاح می کند. این یک نکته.

بعد می فرماید:« مَن عَمِلَ لِدينِهِ كَفاهُ اللّه ُ أمرَ دُنياهُ» هر کس که دیندار باشد در مسائل اقتصادی مراعات دین کند،  ریالی حقوق دیگران را ضایع نکند ، خدایی نکرده ربا، رشوه، بدفروشی و کم فروشی، کارهایی که گناه اقتصادی است انجام ندهد، گناه اخلاقی مرتکب نشود، پاکدامن باشد، زبانش کنترلش باشد، گوشش گناه نشنود، کسی که عمل می کند مطابق دین و چشم پوشی می کند از حرام خود خداوند تمام امور دنیای او را متکفل می شود این کلام امیر مؤمنان است.

«وَ مَنْ أَحْسَنَ فِيمَا بَينَهُ وَ بَينَ اللَّهِ » هر کس این گونه بود که بین خود و خدا رابطه اش را درست کرد، رابطه درست کردن انسان بین خود و خدا با این است که ایمان داشته باشد و گناه نکند، می فرماید هر کس بین خود و خداوند را درست کرد«أَحْسَنَ اللَّهُمَا بَينَهُ وَ بَينَ النَّاسِ» بین او و بین مردم خود خداوند اصلاح می کند، یعنی انسانی که در زیر چتر دیانت زندگی می کند و خود را در محضر خداوند می داند و گناه نمی کند خداوند می فرماید تمام امورش من خود متکفل می شوم.

شاید به ظاهر چند تومانی به خاطر خداوند باید چشم پوشی کند ولی خداوند می فرماید من پول حلال و پر برکت به او می دهم و زندگیش را کفایت می کند. رابطه اش را با تقوا و ایمان با من حل بکند من هم رابطه اش را با مردم حل می کند، اگر مراعات دین بکند من خود گرفتاریش را حل می کنم.

ما در محاسباتمان اشتباه کرده ایم، بعضی ها فکر می کنند با محاسبات دنیایی می توانند دنیایشان را درست کنند، خیر، با محاسبات الهی می توان زندگی دنیا را حل کرد، با دیانت.

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در بیانیه گام دوم مطالب بسیار مهمی ایراد فرموده اند و تذکر داده اند این بیانیه مرتب اطلاع رسانی شود و تبیین شود.

این بیانیه اساس نامه برنامه ریزی، مدیریت و نظارت نظام جهت پیشرفت، توسعه جامع ، پایدار، مطلوب و تمدن آفرینی است.

بیانیه ای است که معظم له فرمودند من کار مداوم روی این بیانیه انجام داده ام و لازم است همه مسئولان در این باره تلاش کنند بعد از اطلاع رسانی و تبیین و نهادینه شدن محتوایی در جهت اجرای آن کوشش های جهادی انجام دهند.

سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مایه افتخار، عزت و نشان از اقتدار ایران اسلامی است.

این پهباد فوق پیشرفته که خود آمریکایی ها ادعا کرده اند رادار گریز و به هیچ صورت کشوری توان سرنگونی آن را ندارد.

بعد از اینکه از یکی از پایگاه هایشان در منطقه پرواز کرد و از تنگه هرمز عبور کرد به طرف چابهار در آب های جمهوری اسلامی ایران وارد شد در اولین ورود مواجه شد با پدافند و آن پهبادی که ادعا می کردند فوق پیشرفته است نیروهای سپاه عزیز ما آن را سرنگون کردند.

در اولین لحظات گفتند که این پهباد گلوبال هوک که همان پرواز فوق پیشرفته است نیست و پهباد دیگری است. ترامپ بعد از ساعاتی گفت که این اشتباهی بوده که رخ داده است که ایرانیان اشتباه کرده اند و این پهباد را انداخته اند، دیدند اوضاع خراب می شوند و شرایطی بدی برای آن ها است بیان کردند این مسأله همان پهباد است و ایرانی ها در آب هاب بین المللی این کار کرده اند و کشور مزدور بحرین آن هم بیان کرد، چون آمریکا آنجا پایگاه دارد، بیان کرد که ایران کار اشتباهی انجام داده است.

بسیار کار درستی کرده است و این پهباد است و اگر جنگنده هایشان هم بیایند نیروهای مسلح ما آن ها را سرنگون خواهند کرد.

اینان در سال 67، تیرماه هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در آب های جمهوری اسلامی ایران از ناو وینسنس مورد موشک قرار دادند و هواپیمای مسافربری که اصلاً نظامی نیست سرنگون کردند و 290 نفر را شهید کردند و بعد مدال دادند به فرمانده آن ناو، هم ریگان و هم بوش.

شما ببینید قدرت آمریکا چقدر است که عوض آنی که در میدان مبارزه با جنگنده های نظامی ما برخورد کند با هواپیمای مسافربری بی دفاع حمله می کند و به این خاطر به فرمانده آن ناو مدال می دهند که به هواپیمای مسافربری بی دفاع حمله کردی، دو بار هم مدال می دهند.

اما عظمت ایران را ببینید که پهباد فوق پیشرفته آن ها را که تجاوز کرده به آب های ما سرنگون می کند و یک عملیات نظامی انجام می دهد و این فرق ایران است با آمریکا. ببر کاغذی پوشالی که فقط ادعا است و توانشان به هدف های بی دفاع است و ایران اسلامی که می آید مقابل پهباد های پیشرفته آن می ایستد و آن ها را سرنگون می کند.

تقدیر و تشکر می کنیم از نیروهای مسلح و از شپاه عزیز که این کار بزرگ را انجام دادند که مایه افتخار و عزت ما است.

روز دوشنبه روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است به فرمان حضرت امام، تشکر و قدردانی می کنیم از این مجموعه شریف و امیدواریم ان شاءالله با برنامه ریزی و مدیریت و حرکت های جهادی به حوزه توسعه و تعمیق فرهنگ دینی ان شاءالله کمک شایان کنند.

روز چهارشنبه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است. پدیده ای که به دست مافیا دارد مدیریت می شود در جهان سرمایه داری مثل آمریکا و انگلیس پشت این صحنه است و به همین خاطر شما می بینید افغانستان توسط آمریکا اشغال شده معظم مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می شود و توسط خود آمریکا و صهیونیست ها نظارت و مدیریت پخش آن در جهان می شود.

الحمدلله جمهوری اسلامی ایران با تلاش های همه نیروها به ویژه نیروی انتظامی توانسته است یک مبارزه قوی با این جریان داشته باشد و حجم بسیار بالایی از این پدیده خانمان سوز که نه تنها یک فرد را از بین می برد بلکه یک خانواده را متلاشی می کند ، توانسته مبارزه قاطعی را انجام و امیدواریم که ان شاءالله نیروی انتظامی ما ، مسئولین در این عرصه تلاش وافر و بیشتری داشته باشند و به شدت با این پدیده برخورد قاطع کنند و از هیچ قاچاقچی در عرصه پخش و تولید مواد مخدر آن قوه قضائیه نگذرد و این نکته مهمی است که باید قوه قضائیه هم در این رابطه برخورد قاطع کند همان طور که نیروی انتظامی باید شدت و قدرت بیشتر داشته باشد و الآن هم الحمدلله خیلی موفق بوده، آن ها هم این معنا را حاصل کنند.

الحمدلله نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها دارد موفق عمل می کند، در مسائل اجتماعی، صیانت اجتماعی ، عفاف، حجاب که این تقاضا را هم داریم که در این رابطه عنایت ویژه ای داشته باشند امور و آسیب های اجتماعی تا انشاءالله جامعه ای سراسر سلامت در فضای جغرافیای جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com