News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

روز قدس روز بزگ برای رسیدن به هدفی بزرگ است

متن کامل خطبه هاي نماز جمعه 1398/03/10بوشهر به امامت آیت اﷲ صفایی بوشهري

نماینده مقام معظم رهبری دراستان و امام جمعه بوشهر

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است. روز بسیار مهم و بسیار پر اهمیت در سرنوشت فردی و اجتماعی انسان. به همین خاطر موضوعی در رابطه با ماه مبارک رمضان عرض می کنم.

ماه مبارک رمضان فرصتی است عرشی برای کسب موفقیت های آسمانی، فرصتی الهی که خداوند به انسان هدیه کرده است به شرط ایمان که در این فرصت انسان موفقیت های آسمانی را بدست بیاورد. گناهش بخشیده، ثواب ها غیر قابل شمارش و آینده اش به نور ایمان و تقوا و محبت به محمد و آل محمد (ص) روشن باشد.

به همین جهت است که یکی از الطاف ویژه خداوند به انسان جعل وجوب روزه در ماه مبارک رمضان با تمام مزایایی که دارد است.

کریم اهل بیت امام مجتبی (ع) در این رابطه حدیثی بسیار راهگشا فرموده اند. بیان داشته اند: خداوند ماه مبارک رمضان را یک میدانبرای بندگانش قرار داده است، میدانی که انسان یا فرد و شیء دیگری خود را آماده می کند. فرموده ماه مبارک رمضان ماه آمادگی در میدانی خاص است تا مردم ، این خلق خدا با اطاعت از خدا در روزه داری و نماز و کار های خیر مثل دعا و کمک به دیگران پیشه بگیرند از هم در این میدان به سوی رضوان خدا. گروهی به شدت تلاش می کنند، نمازها ی واجب در مسجد، نمازهای مستحب، خیرات، برکات، دعا، توبه و پیروز می شوند اما گروهی سستی می کنند پس زیان می کنند.

ماه مبارک رمضان ماهی است که انسان خود را از سقوط در باطلاق متعفن گناه نجات می دهد و به اوج عبودیت الهی می رساند.

چند روزی به انتهای ماه مبارک رمضان باقی نمانده است، از این چند روز استفاده کنیم، یک ساعت آن هم یک ساعت است به همین جهت باید از این فرصت استفاده کنیم و جبران گذشته کنیم، حالمان را الهی کنیم و آینده خود را به نور ایمان و تقوا و اخلاق منور کنیم.

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در دیدار با اساتید و هیأت های علمی دانشگاه های ایران مطالب بسیار مهم و راهبردی ایراد فرمودند که فرازهایی از سخنان معظم له اشاره تحلیلی می کنم.

فرمودند که کشورهای خارج می گویند ایران دوباره به میز مذاکره برگردد. بیان داشتند ما پای میز مذاکره که هستیم با اروپا و غیر اما هدفشان این است که با آمریکا مذاکره کنیم. در طول تاریخ هر کس با آمریکا مذاکره کرده باخته است. آمریکا هر پیمانی که بسته بعد از آنی که دید ضرر می کند شکسته است، شاید یک مورد پیدا نمی شود که این ها به عهدشان وفا کرده باشند. شما در برجام هم دیدید ایران به تمام تعهدات خود حتی فرا تر عمل کرد و آمریکا به یک تعهد عمل نکرد.

فرمودند میز مذاکره با آمریکا تعطیل است ولی ما اهل مذاکره هستیم با هر کسی که انصاف داشته باشد. میز مذاکره در نظر آمریکا یعنی میز تسلیم طرف مقابل.

فرمودند دانشگاه های ما نیاز به جهش علمی دارند در کنار پیشرفت های دانشی فوق العاده ای که داشته اما نیاز است به جهش های علمی فوق العاده تا ما بتوانیم بعد از خودکفایی و تولید علم به مرجعیت علمی برسیم.

عزیزان کشوری اقتدار دارد که در عرصه علم و فن آوری سرآمد باشد.

فرمودند دشمنان ایران و بسیاری به دنبال القاء روح یأس و ناامیدی به مردم هستند، بگویند نمی شود و موفقیت حاصل نمی شود. فرمودند این درست نیست، چهل سال است که آمریکا نمی خواست ما باشیم و ما الآن هستیم، یعنی موفقیت، در این چهل سال با این همه مشکلات چقدر موفقیت حاصل شده و ان شاءالله چهل سال آینده خواهیم دید موفقیت های پیاپی را، فرمودند مأیوس نشوید و این کار دشمن است.

فرمودند دانشگاه ها باید به مسائل مردم توجه کنند، محدود در دانشگاه نشوند، ببینند مردم و نظام چه چیزهایی نیاز دارد برنامه ریزی دانش بنیان کنند.

فرمودند در دانشگاه ها باید فعالیت های فرهنگی و دینی عمق پیدا کند و گسترش.

یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن، این انسان فوق العاده تاریخی گرامی می داریم، همچنین شهدای نهضت 15 خرداد و همچنین برای مقام معظم رهبری طول عمر با عزت می طلبیم که آغاز ولایت ایشان است و خداوند این نعمت عظمی را نصیب ما و جهان اسلام کرده است.

روز جهانی قدس ضمن تشکر و قدردانی از شما مردم عزیز استان به ویژه حضار گرامی داشته. روز بسیار پر معنایی است. یک حرکت است از ناحیه تربیت یافتگان مکتب روزه و رمضان در آخرین جمعه آن، روز مقدسی است برای یک هدف، محو ظلم و ستم جهانی و استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و براعت از شیاطینی که کانون شرارت در جهان هستند. سران صهیونیسم با حامیانشان مثل آمریکا و انگلیس که این ها جهانی را به آتش کشیده اند در عرصه اقتصاد، در عرصه فرهنگی، علم و فن آوری، در عرصه امور اجتماعی، در عرصه نظامی جهانی را به آتش کشیدند. این حرکت الهی روز قدس یک نهضت پویا است که ان شاءالله از ایران که آغاز شده جهانی خواهد شد و سرانجامش حرکت بزرگ مهدی آل محمد (ص) خواهد بود و نابودی کانون شرارت و ابتذال که رژیم اشغالگر قدس است و نجات مسلمین.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com