News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

ما بوشهری ها آماده هستیم تا پای جان در مقابل آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی بجنگیم

متن کامل خطبه هاي نماز جمعه 1398/03/03بوشهر به امامت آیت اﷲ صفایی بوشهري

نماینده مقام معظم رهبری دراستان و امام جمعه بوشهر

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول

در خطبه اول در ماه مبارک رمضان بنابراین گذاشته ایم که بهترین اعمال که سفارش شده است در این ماه مؤمنان به جای آورند بیان کنیم و پیرامون آن سخن بگوییم.

ساحت مقدس حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) در این رابطه سخنانی دارند که در خطبه های قبل مقداری از آن عرض شد و امروز در این خطبه مقداری دیگر از آن بیانات آسمانی بیان می کنیم.

فرمودند یکی از کارهای مهم و ارزشمند در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است، چون ماه مبارک رمضان بهار قرآن است «لِكُلِّ شَيْ ءٍ رَبِيعٌ وَ رَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَان» برای هر چیزی بهاری وجود دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است.

آن حضرت فرمودند :« وَ مَنْ تَلَا فِیهِ آیَةً مِنَ الْقُرْآنِ کَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ » اگر در این ماه یک آیه خوانده شود ثواب یک ختم قرآن در غیر از ماه مبارک رمضان دارد. یعنی انسان یک آیه می خواند مانند یک دانه الهی در سرزمین آسمانی می کارد اما نتیجه اش کل قرآن می شود. اگر دو آیه خوانده شود ، دو ختم و به همین شکل.

لذا بر مؤمنین، کسانی که به فکر آخرت هستند و به فکر تربیت قرآنی خود این است که ماه مبارک رمضان قرائت قرآن جدی گرفته شود.

دوم ففرمودند در این ماه نمازهای واجب که هفتاد برابر ثوابش بیشتر است از نمازهای واجب در دیگر ماه ها و نمازهای مستحب که فرمودند هر کس در این ماه نماز مستحب بخواند، نماز شب، غفایل، خداوند برای او برائت از جهنم می نویسد یعنی او به آتش جهنم مهذب نمی شود.

سوم خودسازی اخلاقی.

فرمودند ماه مبارک رمضان ماهی است که انسان باید خود را معماری اخلاقی فضائلی کند، یعنی اکر خصوصیات، ویژگی هایی دارد که اخلاقی نیست و بد است آن را کنار بگذارد و از آن طرف اخلاق های خوب را در خود جای دهد، فضائل اخلاقی.« مَنْ حَسَّنَ مِنْکُمْ فِی هَذَا الشَّهْرِ خُلُقَهُ کَانَ لَهُ جَوَازاً عَلَی الصِّرَاطِ» هر کس در این ماه اخلاقش را نیکو کند روز قیامت حکم عبور از پل سراط به سوی بهشت پیدا می کند در روزی که پای ها همه می لرزد اما کسی که در ماه مبارک رمضان اخلاقش را نیکو کرده به راحتی به بهشت می رود.

چهارمین کاری که حضرت فرمودند در این ماه داشته باشید استغفار و سجده های طولانی است. گفتند گناهان خود را به یاد بیاورید و سجده های طولانی کنید چون موجب رفع و بخشش گناهان می شود و فرمودند که بهترین اعمال در این ماه بعد از این که امیر مؤمنان فرمودند بهترین کار در این ماه چه کاری است فرمودند پرهیز و نزدیک نشدن به گناه. نه گناهی که به سمت انسان می آید ، پیشنهاد می شود، محیط فراهم است برای گناه انسان بپذیرد و نزدیک شود و وقتی که خود می خواهد نزدیک شود به سوی گناه شود نزدیک شود، خود را مدیریت کند.

آخرین عملی که حضرت فرمودند و ما در اینجا بیان می کنیم فرمودند صلوات بر محمد و آل محمد زیاد بفرستید و فرمودند هر کس صلوات بر من زیاد بفرستد روز قیامت وزنه اعمال او سبک خواهد شد در روزی که وزن اعمال انسان سبک و بی ارزش است. صلوات  سرود و دعایی است که هم خدا می فرستد و هم فرشتگانش می فرستد و بعد خداوند میفرماید همه انسان ها نمی توانند چون خدا و فرشتگان این کار را انجام دهند و فقط مؤمنان «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً».

در حدیث است هر کس صلوات بفرستد 10 ثواب می برد و 10 گناه از او بخشیده می شود و 10 حاجت او برآورده می شود.

بنا براین در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است در محضر خدا که او نیز صلوات می فرستد ما نیز مؤمنان صلوات بر محمد و آل محمد بفرستیم.

خطبه دوم

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در دیدار با دانشجویان مطالب بسیار مهم و روشنگری ایراد فرمودند که به برخی از فراز های مهم معظم له اشاره تحلیلی می کنم.

فرمودند بنده به برجام آن گونه که عمل شد و محقق گردید اعتقاد نداشته ام و بارها هم به مسئولان تذکر داده ام و در نامه ای که به این مسئولان محترم ارسال کردم در اصل موضوع خطوط قرمز و تمامی شرایط گفته ام که متأسفانه به برخی از آن ها عمل نشد.

فرمودند وظیفه رهبری حضور در حوزه های اجرایی نیست. این طور نیست که رهبری در عرصه های اجرایی هر گاه خواست وارد شود. قوانینی است، قانون اساسی است، بله در موردی که اصل نظام دچار بحران می خواهد بشود رهبریت باید ورود پیدا بکند.

فرمودند تمامی حوزه اجرا طبق این بیان مسئولیت آن با قوه مجریه است، با دولت است. عرصه های اقتصاد، سیاست خارجی، امور اجتماعی، حوزه قانونگذاری قوه مقننه است و حوزه قضا قوه قضائیه است و رهبریت اشراف دارد بر امور در رابطه با مسائل کلان نظام، لذا سران قوا و مسئولین محترم این سه قوه مسئول امور هستند و این نکته ای است که لازم بود قبلاً هم بیان شود و ما هم بیان کرده بودیم  و این بار خود مقام معظم رهبری بیان فرمودند.

فرمودند بیانیه گام دوم ترسیم کلی گذشته، حال و آینده است انقلاب اسلامی است برای اینکه جهت گیری شود به سمت پیشرفت و تحقق تمدن اسلامی یعنی در این موارد بیانیه گام دوم باید چنان سرلوحه کار قرار بگیرد برای همگان که نتیجه آن تمدن اسلامی، پیشرفت و عبور از این مشکلاتی که می بینیم باشد و به همین جهت است که بر مسئولان، سران قوا لازم است که این امور که در بیانیه گام دوم است اساس برنامه خود قرار دهند.

فرمودند که باید در عرصه مدیریت اجرایی مملکت جوانان متعهد حزب اللهی به معنای دقیق کلمه ورود پیدا کنند و با یک نگاه انقلابی و حرکت جهادی این انقلاب را به پیش ببرند.

فرمودند یکی از برنامه های دشمن فلج کردن نسل جوان است. راهکارهای مختلفی را هم تجربه می کنند ، مشکلات فرهنگی، مشکلات سیاسی، مشکلات اجتماعی، از فضای مجازی و غیر مجازی این ها به دنبال این هستند که نسل جوان ما را ناامید، متوقف  و از انقلاب جدا کنند ، این نخواهد شد ولی مسئولان موظف هستند در مقابل این هجمه ای که به جوانان می شود به جوانان توجه ویژه ای کنند.

در این دیدار یک  کاری صورت گرفت که مایه افتخار استان بوشهر شد و آن در کنار مقام معظم رهبری عکس شهید نادر مهدوی قرار گرفت. این نشان داد که مقام معظم رهبری نادر مهدوی ها و این نوع نگاه به انقلاب و حرکت جهادی را سرلوحه حرکت جوانان می دانند. نادر مهدوی را جوان مؤمن انقلابی پای کار دانسته اند که در راه انقلاب شهید شده اند. نادر مهدوی یک سردار بوشهری بود که یاد رئیس علی دلواری را زنده کرد و مایه افتخار ما بوشهری است.

من به مقام معظم رهبری عرض می کنم، حضرت آقا، ما بوشهری ها هزاران هزاران نادر مهدوی داریم و همه آماده هستیم که در مقابل آمریکا با همه وجود بجنگیم.

و این برای بوشهر که تاریخی بس تابناک در مبارزات ضد استعماری دارد مایه افتخار است که نماد جوان انقلابی پای کار ، جوان مؤمن، انقلابی و پای کار، یک بوشهری انقلابی و شهید است.این مایه افتخار ما است.

گرامی می داریم روز سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت ، ایثار و پیروزی به همه مردم ایران ، به ویژه رزمندگان، نیروهای مسلح، سپاه عزیز، بسیج که الحمدلله مایه افتخار ما شده اند و در این عملیات نیروهای مسلح، نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیرویدریایی، نیروی انتظامی، حتی دریابانی، سپاه، بسیج، خود مردم با یک وحدت حماسه آفریدند و آغاز پیروزی های بزرگ شد. این نشان داد که ایران می تواند در برابر تمام ابرقدرت ها بایستد و سرافراز به انقلاب خود ببالد و ادامه دهد.

خداوند ان شاءالله این رزمندگان را با رزمندگان صدر اسلام  محشور بفرماید.

آغاز لیالی قدر است، همگان را به توجه ویژه به این شب ها توصیه می کنم. اعمال خاصه ای دارد، شبی است که بهتر از هزار ماه است و عنایت بفرمایید با اعمالی که در کتب روایی و دعایی نوشته شده که مهمترین آن احیاء و توبه است، عهد بستن با خدا و فسخ عهد با شیطان است و ایام شهادت امیر مؤمنان امام علی بن ابی طالب (ع) است.

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com