News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

جوانان استان به سمت علوم مهندسی ترغیب شوند/باید به مرجعیت علمی دست یابیم + تصاویر

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری صبح شنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر با اشاره به نقش معلم در تمدن استراتژیک جهان اظهار داشت: معلم در تولید نیروی انسانی نقش بسیار مهمی دارد.

وی اضافه کرد: در مقوله پیشرفت و تمدن آفرینی نقش منابع انسانی بی‌نظیر است. دو پدیده در تمدن و پیشرفت نقش مهم دارد که یکی ابزار و مواد اولیه است و دیگری منابع انسانی توانمند است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در محاسبات راهبردی توسعه، نقش منابع انسانی از ابزار و مواد اولیه مهم‌تر است چون مواد اولیه و ابزار اگر در خدمت منابع انسانی نباشد، قطعاً بی‌استفاده خواهند ماند و به همین جهت روی منابع انسانی به عنوان عامل مهم توسعه و پیشرفت حساب ویژه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش منابع انسانی دانش او است، تصریح کرد: اگر منابع انسانی دارای ضعف در بخش آموزش و دانش‌آفرینی باشند کشور دچار بحران استراتژیک تمدن‌آفرینی می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: کشوری می‌تواند تمدن پیش رو را مدیریت کند که خود دارای تمدن در آموزش‌های زیربنایی و زیرساختی به ویژه علوم پایه باشد که ما سال‌ها است که در زمینه علوم پایه از جمله ریاضی و فیزیک و شیمی با مشکلاتی روبرو هستیم.

باید به مرجعیت علمی دست یابیم

وی خاطرنشان کرد: در عرصه ریاضیات ما دانشمندان و نخبگان زیادی داشته‌ایم اما نتوانسته‌ایم به تولید علم در عرصه ریاضیات دست یابیم و این ضعف است. در عرصه علوم انسانی هنوز هم گرفتار رویه ترجمه هستیم. روانشانی دچار مشکل است، در جامعه شناسی مشکل داریم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: باید در عرصه علوم انسانی به تولید علم دست یابیم و به مرجعیت علمی دست یابیم تا دیگر کشورها کتاب‌های ما را ترجمه و استفاده کنند. در جغرافیای وسیع آموزش و پرورش به تولید و مرجعیت علمی برسیم.

وی خواستار ارائه آموزش‌های مهارتی از دوره پیش‌دبستانی شد و ادامه داد: در استان بوشهر همه جوانان و نوجوانان به علوم پایه و انسانی علاقه دارند و در علوم تجربی علاقه بسیار کم است و قبولی‌های ما بیشتر به سمت علوم پایه و انسانی است و علوم تجربی متناسب با آمایش توسعه استان که عرصه فناوری انرژی است مورد توجه قرار نگرفته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر طی سال‌های آینده به یک استان کاملاً صنعتی تبدیل می‌شود و اگر دانش‌آموزان خودمان را مدیریت نکنیم و به سمت علوم تجربی با گرایش تحصیل در حوزه منابع انرژی نبریم، استان دچار بحران منابع انسانی می‌شود.

جوانان استان به سمت علوم مهندسی ترغیب شوند

وی اظهار داشت: باید یک سیاست راهبری در حوزه آموزش استان بوشهر باشد که نوجوانان و جوانان استان بوشهر به سمت علوم مهندسی خصوصاً در حوزه انرژی بروند و به سمت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تولید علم بروند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در عرصه نفت یک مشکل جدی داریم که ما استحصال مواد نفتی و گازی به شکل سنتی است ولی در سیستم‌های نوین از مبدا جذب، جداسازی انجام می‌شود و ما باید به این سمت برویم.

وی تاکید کرد: باید به سمت تولید منابع انسانی در عرصه انرژی برویم و در عرصه تجارت الکترونیک باید به سمتی برویم که ایران با محوریت استان بوشهر هاب تجارت الکترونیک منطقه شود و این موضوع نیازمند جهانی نگاه کردن است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: جوانان و نوجوانان استان بوشهر می‌توانند در سطح هندسی بین‌المللی علم بدرخشند و تولیدات و تحقیقات علمی داشته باشند که نیازمند آموزش و پرورش قوی است.

وی بیان کرد: باید جوانان را به سمت تولید علم و تولید محصولات دانش‌بنیان ترغیب کنیم تا بوشهر به عنوان استان فوق‌العاده بین‌المللی با همه شاخص‌های بین‌المللی ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آینده استان روشن است، خاطرنشان کرد: بوشهر استان الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش‌بنیان ایران است. بوشهر دارای همه آیتم‌های توسعه است که شامل آیتم‌های سرزمینی و آیتم‌های نیروی انسانی توانمند است. باید استان را بسازیم و برای آینده آماده کنیم.

داشتن ۷۰۰ کلاس تخریبی زیبنده نیست

وی گفت: پیشنهاد ما این بوده که استان بوشهر منطقه ویژه علم و فناوری ایران شود و این موضوع تنظیم شده است که علم و فناوری در این منطقه نهادینه می‌شود و تولید محصولات دانش‌بنیان و ثروت در این منطقه محقق می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: در استانی همچون بوشهر داشتن ۷۰۰ کلاس تخریبی زیبنده نیست. اتاق ریاضی استان با این شرایط زیبنده نیست. زیباترین و مدرن‌ترین ساختمان‌ها باید آموزش و پرورش باشد و مورد توجه‌ترین قشر باید معلمان باشند و عزیزترین افراد دانش‌آموزان باشند.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش رکن توسعه و پیشرفت است و باید با نگاه استراتژیک و راهبردی برای رفع مشکلات آن تلاش ویژه شود.

khabar14029888 1

khabar14029888 1

khabar14029888 1

khabar14029888 1

khabar14029888 1

khabar14029888 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com