News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

خدمت به مردم یک فرصت از ناحیه انوار الهی پروردگار رحمان است

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن تسلیت سوگواری ایام فاطمیه  اظهار کردند: حضرت زهرا (س) عصاره جمیع فضائل آسمانی انسان و هدیه بزرگ خداوند به جامعه بشری در طول تاریخ هست.

حضرت زهرا (س) حجت کبری خدا و واسطه فیض آفرینش همه فضائل انسانی
نویسنده کتاب «انوارالهدی (زندگی نامه چهارده معصوم)» در ادامه افزود: حضرت زهرای اطهر (س) حجت کبری خدا و واسطه فیض آفرینش همه فضائل انسانی است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در کلان آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منظومه رشد فرهنگ و پیشرفت بسیار مهم است.

فرهنگ زیربنای تمامی ابعاد رشد جامعه است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: فرهنگ زیربنای تمامی ابعاد رشد جامعه است و در متون فاخر دین به این مقوله و به خصوص فرهنگ دینی برای اجتماعی شدن اقشار جامعه اشاره شده است.

آیت الله صفایی بوشهری با عنوان اینکه فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی هر کدام در جایگاه خود بسیار مهم و اثرگذار است، تصریح کرد: مسئولیت ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک مسئولیت خطیری است که می بایست تمامی مبانی جامعه را با برنامه ریزی اسلامی و ایرانی به سمت تمدن انسانی و سلامت روحی و روانی انسانی به جهت پیشرفت جلو ببرد و البته در این حیطه آسیب ها در کنار فرصت ها و قوت ها وجود دارد و بدین جهت باید محیط فرهنگی را با تحلیل جامع و آمار و اطلاعات بر اساس نقشه و چشم انداز بومی و ملی مدیریت شود.

تاکتیک فرهنگی و استراتژیک شورای فرهنگ عمومی
وی شورای فرهنگ عمومی استان را بالاترین و تخصصی ترین شورا در استان خواند و افزود: تهیه نقشه فرهنگی باید بر اساس شاخص های دانشی و سندهای بالادستی بررسی فوق العاده محیطی شود و برش های آن اسناد را بومی سازی و سپس مدیریت کرد و این بخشی از تاکتیک فرهنگی و استراتژیک شورای فرهنگ عمومی در استان ها و کشور است.

مولف کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» عنوان کرد: مدیریت منابع انسانی ستادی و جامعه هدف نیازمند هنر مدیریت خاص است که باید بر اساس هندسه و ساختاری بنیادین معماری و مهندسی گردد و در این خصوص مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه ریزی حوزه فرهنگ و هنر برای سایر اقشار و ساختارهای نهادی و به خصوص شورای فرهنگ عمومی حکم مدیریت جامع دارد.

مدیریت استان بوشهر بر اساس اخلاق مداری
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تمام تلاش خود را در این مدت گذاشته ام که فضای جامعه شهروندی و ادارات بوشهر بر محور اخلاق مداری، حفظ وحدت و خدمتگزاری صادقانه به مردم پایدار بماند، اظهار کرد: اخلاق، ادب اجتماعی و اخلاق مدیریت به عنوان مهم ترین بخش اساسی در استان بوشهر که باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی این محورها برای رسیدن به تمدن انسانی و سلامت روحی و روانی انسانی جامعه تخصصی تر نهادینه گردد و همه نیروهای ستادی و دیگر دستگاه ها می بایست در همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت مضاعف کنند.

خدمت به مردم یک فرصت از ناحیه انوار الهی پروردگار رحمان است
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مردمان استان بوشهر مردمی کم نظیر و بی نظیر هستند و خدمت به این مردم افتخار است، بیان کرد: همه نهادها و ساختارهای تصمیم گیر و تصمیم ساز باید در مسیر اندیشه های رهبری گام بردارند و برای فرهنگ دینی، سبک زندگی اسلامی، مسائل رفاهی و معیشتی مردم که موجب آرامش روحی و امنیت اجتماعی آنها می شود حرکت جهادی کنند و لذا بدین جهت خدمت به مردم، خدمت به نظام و خدمت به تمدن اسلامی یک فرصت از ناحیه انوار الهی پروردگار رحمان است.

khabar00291097 1

khabar00291097 1

khabar00291097 1

khabar00291097 1

khabar00291097 1

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 12 26

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com