News

201001403
Untitled 8850036951
image1400341

payamresan9 2

360

payamresanNN9 1

360

جلسه هماهنگی راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر و آزمون جذب تخصصی طلاب شیعه و اهل سنت+ تصاویر

به گزارش روابط عمومي دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز دوشنبه (25 تیر)نشست هماهنگی راه اندازی واحد بوشهر دانشگاه مذاهب اسلامی و برگزاری آزمون جذب تخصصی این دانشگاه با حضور آیت الله صفایی بوشهری، حجت الاسلام دکترجهانگیری مدیر امور بین الملل و هماهنگی دانشگاه مذاهب اسلامی و جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار گردید.

آیت الله صفایی بوشهری در این نشست یکی از دغدغه های استان را نبود دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان نموده و اظهار داشت: همواره یکی از دغدغه های جدی استان بوشهر این بوده که عزیزان اهل سنت بخاطر کمبود مراکز آموزش عالی مجبور به ترک استان بودند که ان شاء الله با راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی این مشکل برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: تأسیس یک دانشگاه فرایند پیچیده ای دارد که الحمدلله با توفیق الهی و عنایت رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری این معنا برای استان حاصل شد.

وی ادامه داد: استان بوشهر استانی است که می تواند خیلی نقش تعیین کننده ای در جنوب ایران و حوزه خلیج فارس داشته باشد به همین خاطر بنده تقاضا کردم که استان بوشهر مرکز دانشگاهی دانشگاه مذاهب اسلامی باشد و الحمدلله پذیرفته شد اما یک سری شرایطی از حیث سخت افزاری و نرم افزاری دارد که باید لحاظ گردد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه راه اندازی این دانشگاه در استان بوشهر کار بسیار مبارک و مزیت بسیار خوبی است و باید از این فرصت استفاده شود، افزود:این یک فرصت بسیار خوبی است برای برادران اهل سنت و تشیع که در استان خودشان دانشگاه داشته باشند و بتوانند در این دانشگاه به تحصیل علم بپردازند.

لازم به ذکر است دراین جلسه مقرر شد در شهریور ماه امسال آزمون اختصاصی این دانشگاه در دو رشته فقه حقوق امامی و فقه حقوق شافعی با ظرفیت چهل نفربرای اهل سنت و شیعه برگزار گردد و در صورت استقبال علاقمندان، شعبه این دانشگاه در بوشهر راه اندازی شود.

khabar250497 1

khabar250497 5

khabar250497 2

khabar250497 6

khabar250497 3

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

حدیث برگزیده

1402 10 30

گلستان اخلاقی

کلمات قصار حکایت ها
دستورالعمل ها سخنرانی ها
 
پرسش و پاسخ
اشعار
sah 
شرح صحیفه سجادیه
web Design:sirafdp.com